Ga naar inhoud

Zanussi zte170 aansluiten afvoerslang


Tino

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Zanussi condensdroger zte170.

Hier was altijd al een slang op aangesloten om het water via de afvoer weg te laten lopen, dit werkte eigenlijk prima. Omdat ik een paar plankjes boven de wasmachine en de wasdroger heb geplaatst, heb ik ze even uit hun nis verwijderd, zodat ik daar ook even kon schoonmaken. Sinds het terugplaatsen gaat het water echter de waterbak in, ipv via de slang naar de afvoer. Daar kwamen we achter omdat het lampje ging branden dat de bak vol was. Voorheen nooit gehad.
Het enige dat is veranderd, is dat ik op het T-stuk van de afvoer, een extra stuk ppc pijp heb gezet, van ongeveer 40cm. Het T-stuk zit ongeveer op de hoogte van de bovenkant wasmachine (hierbovenop staat de droger). Het lijkt me vreemd dat ik de slang van de afvoer van de droger niet tot de helft van de hoogte van de droger kan plaatsen, oftewel, als de hoogte van de droger 75cm is, dan zit de slang in de ppc-buis op ongeveer 40cm hoogte. In de handleiding staat het volgende over een externe afvoer aansluiten: Condensafvoerset
Bij de officiële dealer is een speciale set verkrijgbaar
waarmee het condenswater dat zich tijdens elke
droogcyclus vormt rechtstreeks in de gootsteen afgevoerd kan worden.
Lees de aanwijzingen die bij de set gevoegd zijn
aandachtig door.
Eerlijk gezegd kom ik daar niet veel verder mee.
Ik hoop dat er iemand is, die me hier nog mee kan helpen.

Alvast bedankt,

Tino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed toch dat dit te maken heeft met de plaatsing van de afvoerslang. Nu deze hoger zit, kan het water niet goed weggepompt worden en wordt het dus opgevangen in het reservoir.

Controleer eerst of er geen knik of bocht in de afvoerslang zit en kijk ook even of de slang diep genoeg de afvoerbuis in gaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de aansluiting naar het reservoir losnemen en verlengen met een aquariumslang die regelrecht naar de afvoer gaat . Om te voorkomen dat de slang knikt maak een koperen bocht aan de slang waar hij de afvoer ingaat. Je kunt ook de slang helemaal vanaf de pomp vervangen met een passende slang naar de afvoer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...