Ga naar inhoud

Indicatie reservoir gaat steeds branden


Aanbevolen berichten

Hallo

Bij onze condensdroger gaat het indicatielampje voor het reservoir steeds aan na 2 keer draaien,
Dit terwijl de bak leeg is. Als er een monteur moet komen kost het mij al 59 euro, gezien ik al helaas al lang in de ww zit hebben wij het niet zo breed.
Ik ben handig, maar dit probleem heb ik nog niet kunnen oplossen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Beste Peter,

Heeft u al geprobeerd om de gehele droger schoon te maken. Dus niet alleen het reservoir, maar ook alle filters en het afvoerpijpje/slangetje?

Het kan zijn dat de pomp verstopt is. Misschien helpt het om de volgende handelingen uit te voeren:

Rechterzij wand verwijderen, snaar van spanrol afhalen.
Nu onder de spanrol zitten 2 stekkers. Blauw en grijs uit mijn hoofd.
Los halen en slang van afvoerpomp verder weg richting midden los halen.
Zit erg strak maar schiet van zelf los. Nu schroef eruit draaien om beschermkap van pomp te verwijderen. Pomp demonteren onderzijde deksel verwijderen. Schoep nakijken op vervuiling en ruimte.

Vlotter verwijderen en zekere zijn dat microswitch schakelt. Wil nog wel eens vast zitten. Alles weer in omgekeerde volgorde inbouwen zonder zijplaten en testen.

Een goede test methode is om de wateropvang bak te verwijderen en hier voorzichtig met een gieter water in gieten. Uiteindelijk zal de pomp gaan draaien gezien de vlotter via microswitch aangeeft dat pomp reservoir vol is. Mocht het nog niet werken dan is voor 90% de pomp stuk. Even ohms doormeten op weerstand. Ohms in orde, dan spanning meten stekker van pomp. Geen spanning erop ?? dan module defect. Kwam nogal eens voor in deze serie. Maar pompen ook.

Het indrukken van de reset knop op de temperatuur bewaker is over het algemeen niet iets om zomaar te doen. De beveiliger spreekt niet zomaar aan, de verhitting ter hoogte van deze is dan minimaal 180 graden geweest. Wees hier dus voorzichtig mee. Mocht je de rode knop in kunne drukken dan zou ik de viltbanden goed nakijken. en zeker de glijnokken voor. Eventueel voorvilt band vervangen en achter viltband goed uitzuigen.

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
  • 1 jaar later...
achter de condenser zit een klepje, waaronder een bakje met allemaal troep. Die moet leeg en dan doet hij het weer als vamouds. Punt is dat je moeilijk bij dat klepje komt. Wat helt is de linkerplaat weghalen (links als je er voor staat). Hier is een filmpje die helpt. Ik heb het nu al twee keer gedaan. Echt waardeloos gebouwd natuurlijk. https://www.youtube.com/watch?v=hHFwzY2JBDg Succes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
Al had ik deze vraag niet gesteld, zat ik met hetzelfde probleem voor mijn siemens droger, en is het dankzij de omschrijving met de link naar Youtube perfect opgelost. Het was in 5 minuten opgelost, zonder zijpanelen los te schroeven, via een klepje in de bodem na het filter. Nooit geweten dat ik daar ook schoon moest maken!

Iedereen dank voor de tips!
mvg A. v.d. Linden
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Super filmpje en ook ik heb uit het water opvang bakje voor het pompje nog het eea aan stof (met water) kunnen verwijderen, echter blijft het probleem ontstaan. Droger gaat aan en draait 1 cyclus de ene kant op en zodra de korte onderbreking is geweest en de trommel een rondje de andere kant op heeft gedraaid stopt deze en knippert het reservoir lampje. Zonder de droger aan en uit te zetten kan ik door op het drukken van de start/stop knop de droger weer activeren en herhaalt het fenomeen zich. Ik heb water in het opvang bakje gedaan en dat wordt eruit gepompt, ponpje lijkt dus te werken. Iemand nog een idee?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...
Zelfde probleem gehad deze week. Bij mijn machine is de condensor niet te verwijderen. Het probleem is (het blijven hangen van de vlotter door) vuil en pluisjes ondanks het "self-cleaning"-systeem.

Oplossing: Plaats de machine in een wateropvang-bak. Verwijder het reservoir en gooi ca. een halve liter heet water in de opening waarin het reservoir leegt.
Kantel en schud de machine heen en weer zodat het water op de bodemplaat de vuilresten losmaakt. Kantel de machine daarna na voren en laat het water en de vuilresten uit de machine lopen. Herhaal deze procedure een aantal maal. Daarna de machine 2 uur laten staan (drogen).

Tip 1: Gooi reservoir niet geheel leeg. Laat altijd ca. 1/3 aan water in het reservoir zitten. Dat water gebruikt de machine namelijk om de condensor/machine te spoelen tijdens het drogen.

Tip 2: Verwijder alle zeefjes en houders in de deur. Verwijder daarna alle vuil/pluisjes die zich in de ruimte onder de zeef bevinden. Deze ruimte is de voorzijde van de condensor.

Dit betrof een Siemens IQ500 WP droger met selfcleaning, 5 jaar oud.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,
Helaas heb ik ook het bekende probleem dat het reservoir lampje na +/- 1 minuut gaat branden. Ik had een eerder probleem dat de droger helemaal niets meer deed. Printplaat laten repareren en alles werkt weer.....tot het lampje dus gaat branden. Heb alle bovenstaande opties uitgevoerd, zelfs de 2 connectoren op de pomp losgehaald maar helaas zijn dit dus ook niet de oplossingen.
Als niemand meer een mogelijke oplossing kan bieden zit er waarschijnlijk niets anders op dan een nieuwe kopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 10 maanden later...
Ik had hetzelfde probleem. 1 minuut draaide de machine en dan die foutmelding over het reservoir. De machine had door omstandigheden (verhuis enz) zes maanden niet gedraaid. Voordien was alles normaal. Na bekijken van de filmpjes hier, besloten dat er waarschijnlijk veel vuil in de pomp was aangekoekt. Heb het reservoir uit de machine genomen, en heb dan heet water in de opening onder het reservoir gegoten. Dan de machine laten draaien. Na stilvallen zit vuil water in het reservoir. Leeg gieten. Dan nog een nachtje laten weken met wat javelwater + heet water. De volgende morgen opnieuw dezelfde routine. Maar deze keer was het probleem na één spoeling opgelost. Geen foutmelding meer en 800 euro gespaard. Bedankt iedereen voor de tips
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Geweldige uitleg van failureisnotanoption geplaatst op 22-11-2019 22.15 uur ! Ik heb de warmtepompdroger Siemens WT43W3G1NL Wasdroger. Kreeg steeds het bericht dat reservoir vol was. Ik heb een afvoerslang waar geen knik in zat. Alles nagelopen maar bleef toch de melding krijgen. Dus op adviss van failureisnotanoption de droger buiten gezet. Reservoir verwijderd, liter heet water door de leiding laten lopen. De droger flink geschut. Dit 3 x achter elkaar herhaald. Water stteds weg laten lopen door de wasdroger naar achteren te kantelen. De droger weer op zijn plek gezet en deze werkt weer als een tierelier! Dit schhelt enorm veel reparatiekosten. Dankjewel failureisnotanoption!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wel een heel grofstoffelijke manier om problemen op te lossen.
Want op deze manier weet je niet waar de harenmassa met prut blijft. Het kan naar buiten gaan maar ook naar pompkamer en vlotterkamer.
Je hebt gewoon geluk gehad, maar voor hoe lang? Want het probleem blijft de vervuiling die niet opgelost is. Want de vlotterkamer bereik je hiermee niet en ook de pompkamer niet. Het voorportaal kan dan wel ontdaan zijn van de grote delen vuil. Maar de vlotter is niet schoon en de fijne kanaaltjes daar naar toe ook niet.
Spoelen met warmwater is prima, maar het afzuigen van het vuil in de pompomgeving met een natzuiger is essentieel. Een defecte pomp vervangen is over het algemeen vrij prijzig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...
Ik heb hetzelfde probleem met de wasdroger. Pomp schoongemaakt, vlotter getest, en deze werkt ook. Leidingen schoon. Nieuwe afvoerslang. Klepje onderin verwijderd en alles leeggehaald. Ook de zijkant is eraf geweest om alles schoon te maken. Zodra ik de droger weer aanzet gaat hij naar een paar minuten weer uit. En geeft aan dat de tank vol zit. In de tank zit geen vlotter. De printplaat heb ik ook bekeken en vind hier niks geks. Als ik iets vergeten ben lees ik het graag!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 10 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...