Gerard Geplaatst: 10 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2016 Goede middag, Onze Electrolux EU7119C vrieskast koelt niet en gaat in storing. Alleen met de ´super´-knop slaat de compressor aan. Wie weet wat de oorzaak is? Bedankt alvast. Gerard Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 12 april 2016 Delen Geplaatst: 12 april 2016 Goedemorgen Gerard, Het lijkt erop dat de thermostaat geen goed signaal meer doorgeeft naar de compressor om aan te slaan en te koelen. Je zou kunnen controleren of de thermostaat het oorzaak is door deze door te verbinden. Dit doe je door de thermostaat los te halen en de 2 draden (vaak bruin en zwart) met elkaar te verbinden. Hierdoor schakel je de thermostaat als het ware uit. Slaat de compressor nu aan en blijft hij doorkoelen (vriezer wordt dus kouder), dan is dit een teken dat de thermostaat defect is en vervangen moet worden.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Geplaatst: 15 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2016 Dag Marvin, Bedankt voor je tip. Ik ga het proberen. Groeten, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Geplaatst: 15 juni 2016 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2016 Hallo Marvin, Ondertussen heb ik een nieuw thermostaat aangeschaft maar nu heb ik wat moeite om het oude los te krijgen. Het gaat om het uiteinde van de metalen draad die naar het bovenste gedeelte van de vrieskast gaat. Er zit daar een plastic klipje aan het bovenste rooster bevestigd waarin het uiteinde van de thermostaatsensor gebogen zit. Hoe krijg ik dit klipje los; kan je hier ook adviseren? Alvast bedankt. Hartelijke groeten. G Gerritsma Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 17 juni 2016 Delen Geplaatst: 17 juni 2016 Hi Gerard, Is het inmiddels gelukt met de thermostaat? Misschien het clipje even met een platkop schroevendraaier los wippen? Uiteraard wel met beleid, want denk dat het clipje snel kan breken wanneer je teveel kracht zet... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MarijkePeulen Geplaatst: 3 april 2022 Delen Geplaatst: 3 april 2022 In mn nieuwe huis staat een Bosch diepvriezer. Een oranje lampje met super en een groen lampje. Als ik het oranje lampje uit doe, moet dan het groene gaan brabden? Bij mij is dit niet zo. Moet het groebe lampje ingedrukt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.