Ga naar inhoud

Trommel draait niet


Jans

Aanbevolen berichten

Ik heb een Beko wasdroger. Laatst droogde hij niet meer, waarop ik het verwarmingselement heb vervangen. Daarna deed hij het weer perfect. Echter al snel merkte ik dat de was nat bleef. Het probleem is dat de trommel niet draait, ook niet handmatig. De wasdroger wordt wel warm en doorloopt de hele cyclus, maar draait de was dus niet. Wat kan het probleem zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de trommel ook niet handmatig draait dan lijkt het me dat iets de trommel blokkeert. Controleer of er een onderdeel de trommel blokkeert. Als je niks kunt vinden kun je altijd nog de motor van de trommel controleren (deze kan doorgebrand zijn).

Als de motor moeilijk of niet rond te draaien is en het ventilatorhuis is vrij, dan is het waarschijnlijk dat de motor vervangen dient te worden . Als de motor vrij rond te draaien is, laat de machine zonder riem draaien, functioneert dit goed dan is er mogelijk een probleem met de trommel of de ?poelie?. Mocht de trommel handmatig zwaar of niet draaien, controleer dan de rollers en/of de ?poelie? op problemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...