Ga naar inhoud

Miele t273C Fout zonder Errorcode


shosher

Aanbevolen berichten

Hallo beste,

Ik heb een tweedehands wasdroger gekocht die het ineens `niet meer deed` na dat hij binnen stond. De droogtrommel draait prima, en hij word ook warm. Heel warm zelfs.

Al na 5 minuutjes begint het apparaat uit het niets te piepen, het programma draait dan nog even door en stopt. De was natuurlijk nog heel vochtig. De trommel geeft geen errorcode, maar het zoemer lampje brand en de kreukvrij lamp brand.

Online heb ik gelezen dat het wel eens de thermostaat kan zijn, heeft iemand voor mij info of het dit ook echt kan zijn? het onderdeel is toch weer 30 euro, maar een reparateur van Miele is 120 euro voor een half uurtje.

Hoe uitwisselbaar zijn dit soort thermostaten tussen de andere miele drogers? krijg veel thermostaten te zien, geen idee welke correct zou zijn.

als iemand kan helpen zou ik dit erg waarderen!

Mvg Luuk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij heel warm wordt zou ik het eerst eens gaan kijken of de luchtcirculatie wel goed is en de ventilatoren en filters goed reinigen. Zet de filters een nacht in de azijn en sop alle kanalen eens goed uit. Misschien loopt de motor te langzaam omdat de startcondensator niet meer de capaciteit heeft van vroeger. Ik denk in eerste instantie niet aan een thermostaat, maar meer aan vuiligheid in de verborgen hoeken. Ook in het verwarmingselement en kijk dan ook eens naar het pompcompartiment.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...