Ga naar inhoud

bosch seri8 wtw84562-afvoerpomp testen?


Giovanni

Aanbevolen berichten

Onze droger wilde niet meer werken. Ik heb veel water in het lekbak gevonden (meet veel vuil). Ik heb allees droog en schoon gemaakt. De droger loopt weer goed op dit momment maar Ik denk dat het oorzak van de probleem niet opgelosd is; mischien is de afvoerpomp vast or vis en kan die water niet afvoeren? Hoe kan ik het testen? Ik weet niet hoe de service mode werkt/ alvast bedankt. mvg, Giovanni.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet zozeer dat de afvoerpomp niet meer werkt, maar dat er in de loop van de tijd gewoon teveel vuil is opgehoopt. En daardoor zijn er problemen ontstaan. Belangrijk om de droger regelmatig schoon te maken door de filters te reinigen en dus ook de pomp stofvrij te maken.

Mocht de pomp zelf echt niet meer goed functioneren, dan zal binnen de kortste keren de droger weer niet goed starten / werken. Voor nu dus even goed in de gaten houden en schoon blijven houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen heb ik wat documentatie gevonden.
Als het goed is dan zit de pomp aan de achterzijde links.
Sump Foutcode reservoir vol - filters reinigen Warmtepomp droger nieuw model pomp links achter

Deze moet je er uit halen Als je de het condens reservoir er uithaalt kun je door het gat van de overloop de machine spoelen met warm water, wat je het makkelijkst weer afzuigt in het bakje van de pomp met een natstofzuiger. Vul dus de sump en door het bewegen van de machine het water laten klotsen. Dan komt het vuil los. Is de toegang naar de warmtewisselaar bij dit type ook nog afgesloten? Daarvoor is een losneembaar service luik gemaakt en moet het originele luik er uit gesneden worden. Is dat zo, dan kijk hier
Service luik condensor aanbrengen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...