Ga naar inhoud

Reservoir lampje blijft branden


Pieter Bauwens

Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn siemens IQ700 droogkast stopte regelmatig omdat het reservoir vol is.
Maar ik ben aangesloten op de afvoer.
Ik had in een ander bericht gelezen om da pomp eens uit te kuisen.
Ik heb dit gedaan en deze werkt nog.
Het water van de pomp gaat naar de afvoerset. Van daaruit gaat het naar boven naar het reservoir. Moet het van daar niet naar de afvoer gaan? Ik zie dat daar een klep inzit in de afvoerset. Die kiest waar het water naartoe gaat.
Weet iemand de precieze werking van de afvoerset? Deze kan misschien stuk zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de afvoerslang naar boven bij de pomp losnemen en de afvoerslang riool direct aansluiten op pomp en riool
zie https://www.coolblue.nl/advies/wasdroger-aansluiten-op-waterafvoer.html#id-bosch-en-siemens-condensdroger

Het alleen schoonmaken van de pomp is niet voldoende. Er verzamelt zich overal in de sump en onder de condensor en in de vlotterkamer een taaie smurrie die alles verstopt.
Grondig spoelen vanuit de reservoiroverloop en aan de voorkant condensor lost dit op. Ook het schoonmaken van de vlotter is noodzakelijk.Af te zuigen met een natzuiger in het pompcompartiment
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus Coolblue wist het ook niet.

ja nu realiseer ik me dat Bosch Siemens voor zijn automatische reinigingsprogramma ook water nodig heeft en dus eerst naar boven moet om de tank te vullen.
In de afvoerset zal ongetwijfeld een soort vlotter zitten die het overtollige water naar de drain stuurt. Daar bovenin willen de nauwe pijpjes wel eens verstoppen door pluis en prut. Dus ik zou zeggen zoek hier eens en blaas de spullen door.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...