Ga naar inhoud

Miele SoftCare T7744C stopt na ongeveer


Toon

Aanbevolen berichten

Onze Miele SoftCare T7744C stopt het droogprogramma na ongeveer 1 minuut, dan gaat de zoemer en in de display staat 0. Verder gaan er geen alarmlampjes branden of zo.
Een Warme Lucht programma (van 20 minuten) doet het wel. Dus je zou zeggen het verwarmingselement is in orde.
Ik heb ook de pomp bekeken, maar daar zie ook niets vreemds aan.
Wat ik me kan voorstellen is dat de koolborstels, die met de sensor voor het vochtgehalte in contact staan ?, versleten zijn. We horen namelijk wel iets schuren of piepen binnenin alsof er iets ergens tegenaan beweegt, vooral hoorbaar bij het Warme Lucht programma wanneer de trommel van richting veranderd.
Maar ik kan het bovenblad van de droger wel losschroeven maar er niet afhalen om te kijken of het inderdaad aan de koolborstels ligt (ik ga er van uit dat die boven op de trommel zitten). Waarschijnlijk is hier een speciale techniek voor nodig die ik niet weet (in het instructieboekje staat overigens ook dat het bovenblad er niet afkan).
Maar voordat ik probeer dat bovenblad te verwijderen; zou het aan de koolborstels kunnen liggen, of is hier sprake van een ander probleem?

Ik hoor graag of iemand hier iets meer over kan vertellen en wellicht een oplossing weet.
Mijn goede vriend Google weet het in ieder geval (nog) niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verwarmingselement lijkt me inderdaad in orde, aangezien het Warm 20 programma goed werkt. Ik heb even rondgekeken en kwam de onderstaande website tegen. Hier wordt dit probleem beschreven en de afvoerpomp als oorzaak genoemd.

Zie: https://www.euromaxx.nu/miele-wasdroger-stopt-na-een-1-of-paar-minuten/

Misschien heb je hier iets aan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...