Ga naar inhoud

Liebherr diepvries / koelkast combinatie


Kevin De Man

Aanbevolen berichten

Beste,

Graag vraag ik jullie raad. Vandaag begon onze diepvriezer plots alarm te geven. De temperatuur begon plots op te lopen. Dit terwijl het koelkastgedeelte wel mooi op temperatuur blijft.

Ik heb gepoogd alle ijs uit de diepvries te verwijderen en deze is nu 99% ijsvrij. Na uren draaien slaagt hij er niet in om terug op temperatuur te komen. Hij draait niet leeg ... de belangrijkste (duurste) voedingswaren kregen een plaats in de andere vriezer, maar groenten e.d. zijn nog aanwezig en de diepvries is voor 80% gevuld.

Achteraan merk ik geen sporen van lekkage en de motor draait stil, doch vrij warm.

Iemand raad?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kevin!

Hoe heb je de diepvries ijsvrij gemaakt? Het kan zijn dat er teveel ijs rondom de thermostaat zit, waardoor er geen goed signaal meer wordt doorgegeven. Een eerste doe-het-zelf oplossing is om de gehele koelvriescombinatie / vriezer te laten ontdooien en ijsvrij te maken. Schakel de vriezer helemaal uit en laat deze ontdooien. Maak hem vervolgens goed schoon en check ook het eventuele dooiwaterafvoergaatje. Vervolgens een nacht uit laten staan, zodat je zeker weet dat echt al het ijs weg is. De volgende ochtend schakel je hem weer in.

Dit is vaak afdoende. Mocht dit niet het geval zijn kunnen we even verder kijken

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Wel ... helaas heeft ook het frigo gedeelte het begeven. Hij gaf nog 3 graden, maar niks voelde nog koel aan de de temperatuur stond in werkelijkheid al boven de 10 graden.

Het toestel is naar mijn mening veel te snel defect maar helaas wel buiten garantie. Gezien ik nog wat ecocheques (woon in België) heb liggen, kies ik voor zekerheid en een nieuw toestel ipv onzekerheid en een hoge factuur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Kevin,

Dat is inderdaad spijtig.
Waarschijnlijk wel slim om voor een nieuwe te gaan, in plaats van een mogelijk dure reparatie. Vaak hanteren ze hoge voorrijdkosten, waardoor je al met al goedkoper uit bent met een nieuwe.

Succes met het vinden van een goede vervanger! Mocht je advies nodig hebben dan hoor ik dat graag!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...