Nico Dijkshoorn Geplaatst: 24 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2016 Goede morgen. Ik heb een Miele 737-1S die het normaal deed. op een goed moment ging hij 22-24 graden vriezen en omdat ik dat wat veel vind heb ik de temp knop verdraaid. dat lukte alleen zal te de temperatures te ver. weer hoger gezet alleen deed hij daarna niets meer. de vriesmotor draaide wel. het koelgedeelte werkt perfect.om stroom kosten en een over ver hitte compressor te voor komen heb ik de draden van de motor losgemaakt. het koelelement aan de achterzijde wordt gedeeld. waar zou mijn probleem kunnen zitten? ik hoor het graag, Nico Dijkshoorn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 28 september 2016 Delen Geplaatst: 28 september 2016 Goedemorgen Nico. Het probleem zou kunnen worden veroorzaakt door een defecte thermostaat of temperatuurvoeler. Er wordt geen correct signaal meer doorgezet naar de compressor, waardoor hij problemen geeft met vriezen. Je kunt de thermostaat controleren door deze door te verbinden. Je haalt de thermostaat los en verbindt de 2 draden (vaak bruin en zwart) met elkaar. Als hierna de compressor continu blijft draaien en de temperatuur in de gehele koelvriescombinatie kouder wordt is dit een teken dat de thermostaat vervangen zal moeten worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nico Dijkshoorn Geplaatst: 28 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2016 beste Marvin, bedankt voor je reactie en tips. ik ga het eens proberen. nu heb ik de temp. meter bovenop de koelvriescombinatie zitten. zit daar dan ook de thermostaat van de vriezer ? gr nico Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 30 september 2016 Delen Geplaatst: 30 september 2016 Over het algemeen zit de thermostaat achter de temperatuurknop / display of achter de binnenverlichting van de koelkast. Vaak heeft een koelvriescombinatie 1 thermostaat / temperatuurvoeler voor de regeling van beide gedeeltes. Hoe dat precies bij dit model zit weet ik niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.