Ga naar inhoud

Is mijn lekke vriezer nog te repareren?


Mart

Aanbevolen berichten

Mijn vraag: is een vriezer met een kapotte leiding waaruit koelvloeistof loopt nog te repareren, en zo ja hoe en door wie? De combi vriezer is 11-12 jaar oud en wil proberen te laten repareren tegen kosten die in verhouding staan.

Onze vriezer lekt erg sterk ruikende vloeistof. Na het ontdooien zag ik een knik zitten in de aluminium leiding van het koelelement dat tegen het plafon van de vriezer zit. Er liep ook vloeistof over het voedsel, wat uiteraard is weggegooid.

Ik vermoed dat de kapotte leiding/lek komt door het open en dicht doen van de groente lade bak die er onder zit en het soms verschuiven van het koelelement dat er recht boven zit.

Afijn, hoor het wel.

Vast bedankt.

Mart
Koel/vries combi Miele KF 883 i 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In sommige gevallen is dit nog te repareren door een expert. Koelvloeistof moet worden bijgevuld en de kapotte leiding met gemaakt of vervangen worden. Als dit mogelijk is, dan zal het een zeer dure reparatie zijn en niet in verhouding staan tot de waarde van een 11 jaar oude vriezer.

Bovendien is het een veel gevallen ook gewoonweg niet meer mogelijk om de vriezer te repareren. Denk dat de beste optie is om afscheid te nemen van deze vrieskast en een nieuwe te bestellen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...