Betrapt11 Geplaatst: 23 oktober 2017 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2017 Heb mijn vriezer na alarmsignaal 48 laten ontdooien.Na hem helemaal schoon te hebben gemaakt doet hij nu helemaal niets meer.Nu heb ik op verschillende forums gezien dat het de NTC voeler of de clikson kan zijn.Weet iemand wat de ohmse waarde van de voeler moet zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 23 oktober 2017 Delen Geplaatst: 23 oktober 2017 De weerstand van een NTC is afhankelijk van de temperatuur. Wellicht heb je iets aan deze waardetabel voor NTC voelers: https://nl.wikipedia.org/wiki/Waardetabel_NTC Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Betrapt11 Geplaatst: 23 oktober 2017 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2017 Dank voor de tabel. De waardes van de voelers corresponderen met de tabel. Kom er net achter dat de compressor geen spanning krijgt als ik de stekker van het toestel insteek.Zou het dan de printplaat zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 23 oktober 2017 Delen Geplaatst: 23 oktober 2017 Dan werkt de NTC voeler gewoon naar behoren. Het kan zeker de printplaat zijn. Controleer de elco's op de printplaat even en check of alle verbinden nog goed zitten. Een losse condensator kun je eventueel zelf solderen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Betrapt11 Geplaatst: 23 oktober 2017 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2017 Dank je voor de info. Heb alles gecontroleerd. kan niks vreemds ontdekken. Toch maar even een expert laten komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 23 oktober 2017 Delen Geplaatst: 23 oktober 2017 Dat lijkt me dan inderdaad ook de juiste vervolgstap. Ben benieuwd, wil je laten weten wat er uit is gekomen? Fijne avond! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.