Ga naar inhoud

werking vriezer


Ed

Aanbevolen berichten

Hallo,
Ik heb een vrieskast van miele de F1312 s-1.
De vriezer vriest niet de pomp slaat aan en naar 7sec weer af en dit blijft zich herhalen met tussen posis in de vriezer worden de wanden iets koeler maar niet koud controllelampje knippert.
Heb al wat informatie gelezen, waarschijnlijk thermostaat of relais.
Relais kan ik wel vinden maar de thermostaat kan ik niet vinden achter het knopen panneel zit een printplaat de temperatuur knop bedien je de printplaat.Aan de linkerkant zitten 3 draden bruin, zwart, blauw normale dikte. Aan de rechterkant zitten 2 draden blauw en rood dunne draden en gaan aan de boven zijde vriezer in het schuimplastic naar achter denk ik maar zie ze nergens terug komen, wel de andere 3 draden die komen achter bij de pomp naar buiten.
Mijn vraag is eigenlijk waar zit de thermostaat en hoe kan ik die vervangen? (bovenplant en zijwanden kunnen volgens mij er niet af)
Link naar reactie
Delen op andere sites

De MIele vrieskast zit inderdaad anders in elkaar dan de meeste vriezers. Het is dus ook erg lastig om bij de thermostaat te komen. Durf zelf ook niet te zeggen waar deze precies ziet. Wellicht kun je hiervoor het best even contact opnemen met de klantenservice van Miele zelf.

Vaak zijn de bruine en zwarte draad verantwoordelijk voor het signaal dat de thermostaat doorgeeft aan de compressor. Je zou nog kunnen proberen deze twee draden met elkaar te verbinden (en dus los te halen) om te controleren of de thermostaat echt defect is. Wanneer de thermostaat namelijk wordt doorverbonden geeft deze geen signaal meer naar de compressor. Wanneer de vriezer dan continu blijft koelen is het duidelijk dat het probleem bij de thermostaat ligt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...