Ga naar inhoud

Liebherr Premium No frost


Evelyn

Aanbevolen berichten

dag Marvin

Onze diepvries vertoont sinds enkele weken de volgende mankementen:

- vanaf ik de deur open stijgt de temperatuur. (van - 18 naar bv. -15. Dan moet ik op het knopje 'superfrost' drukken om de temperatuur terug te laten dalen.

- de etenswaren in de bovenste en onderste lade lijken niet te willen bevriezen

- als ik op de knop superfrost klik, dan zou dit symbooltje eigenlijk moeten uitspringen van zodra de gewenste temperatuur bereikt, is, maar het slaat niet af, alsof hij nooit niet koud genoeg staat.

Wat zou dit kunnen betekenen aub?
Heeft het zin om hem te laten herstellen of ga ik beter voor een nieuwe (toestel is 10 jaar oud)

Alvast bedankt



Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Evelyn,

Het lijkt erop alsof de vriezer niet genoeg capaciteit meer heeft om de hele vriezer te koelen. Dit kan veroorzaakt worden door een lek of verstopping in het koelsysteem. In 9 van de 10 gevallen betekent dit dat het einde verhaal is en er beter gekeken kan worden naar een nieuwe vriezer, zeker wanneer deze 10+ jaar oud is.

Je zou de diepvries even helemaal kunnen laten ontdooien en een goede schoonmaakbeurt geven. In de hoop dat het een verstopping betreft door ijsvorming en deze zo verdwijnt. Kans is niet heel groot, maar altijd het proberen waard Na het schoonmaken de vriezer een nachtje uit laten staan en de volgende ochtend weer inschakelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...