Ga naar inhoud

onthardingsfunctie werkt niet?


Marcel

Aanbevolen berichten

Hallo,
Ik heb 3 jaar een Siemens vaatwasser en eigenlijk vanaf een paar maanden lijkt de onthardingsfunctie het niet te doen. Ik krijg nooit een melding dat het zout op is (en dat is het ook nooit). Ik heb de juiste onthardingsgraad ingesteld, maar er lijkt niets te gebeuren.
Ondertussen wel geel-bruine aanslag en doffe glazen.

Enig idee wat ik hieraan kan doen? Alvast bedankt voor de hulp!
Link naar reactie
Delen op andere sites

De vaatwasser lijkt dus geen zout te pakken. Dit kan te maken hebben met een defecte sensor of simpelweg het klepje dat niet goed opengaat. Dit kun je dus redelijk makkelijk laten verhelpen.

Ik weet niet zeker of dat het probleem is. Heb je de vaatwasser al eens een reinigingsprogramma laten draaien? Het is goed om de machine eens helemaal schoon te maken en een programma te laten draaien op de heetste temperatuur met wat soda. Zo wordt alles even goed doorgespoeld en eventueel vuil- en vetresten die een vieze aanslag kunnen veroorzaken verwijderd.

https://slimster.nl/vaatwassers/advies/vaatwasser-schoonmaken-5-stappen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Marvin,
Ik heb geen reinigingsprogramma maar heb een keer leeg op de hoogste temperatuur gewassen. Verder heb ik de hardheid van het water maximaal ingesteld, zodat hij ook maximaal zout vraagt.
Hiermee kijk ik het even aan, kijken of het beter gaat!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...