Marcel Geplaatst: 27 maart 2020 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2020 Hallo, Ik heb 3 jaar een Siemens vaatwasser en eigenlijk vanaf een paar maanden lijkt de onthardingsfunctie het niet te doen. Ik krijg nooit een melding dat het zout op is (en dat is het ook nooit). Ik heb de juiste onthardingsgraad ingesteld, maar er lijkt niets te gebeuren. Ondertussen wel geel-bruine aanslag en doffe glazen. Enig idee wat ik hieraan kan doen? Alvast bedankt voor de hulp! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 30 maart 2020 Delen Geplaatst: 30 maart 2020 De vaatwasser lijkt dus geen zout te pakken. Dit kan te maken hebben met een defecte sensor of simpelweg het klepje dat niet goed opengaat. Dit kun je dus redelijk makkelijk laten verhelpen. Ik weet niet zeker of dat het probleem is. Heb je de vaatwasser al eens een reinigingsprogramma laten draaien? Het is goed om de machine eens helemaal schoon te maken en een programma te laten draaien op de heetste temperatuur met wat soda. Zo wordt alles even goed doorgespoeld en eventueel vuil- en vetresten die een vieze aanslag kunnen veroorzaken verwijderd. https://slimster.nl/vaatwassers/advies/vaatwasser-schoonmaken-5-stappen/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcel Geplaatst: 2 april 2020 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2020 Dankjewel Marvin, Ik heb geen reinigingsprogramma maar heb een keer leeg op de hoogste temperatuur gewassen. Verder heb ik de hardheid van het water maximaal ingesteld, zodat hij ook maximaal zout vraagt. Hiermee kijk ik het even aan, kijken of het beter gaat! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 3 april 2020 Delen Geplaatst: 3 april 2020 Top, houd ons maar op de hoogte! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcel Geplaatst: 26 april 2020 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2020 Na enkele weken gaat het nog steeds goed! Nu maar afwachten tot we de melding krijgen dat het zout op is... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 29 april 2020 Delen Geplaatst: 29 april 2020 Fijn dat het goed lijkt te gaan nu. De glazen komen nu beter uit de vaatwasser dus? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcel Geplaatst: 29 april 2020 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2020 Ja, het lijkt wel goed te gaan. Ik ben vooral benieuwd of en wanneer het lampje van 'het zout is op' gaat branden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.