Ga naar inhoud

Probleem met whirlpool 6sense


Ellen

Aanbevolen berichten

Halo ik heb al alles geprobeerd. Ik heb een whirlpool 6 sense die begint aan zijn programma maar dan plots schakelt hij over naar 0:03 sec. Wanneer die voorbij zijn gaat er een biep af en brand het lichtje met de waterdrup. Het waterreservoir is leeg, het stof is overal weggedaan en er is genoeg luchttoevoer. Wat zou dit kunnen zijn?

Groetjes ellen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Ellen,

Het probleem van een stoppende wasdroger wordt vaak veroorzaakt door vuil of stof. Als de wasdroger in dit geval helemaal schoongemaakt is moet het wat anders zijn. Je kunt nog wel proberen om het bovenblad van de droger af te halen en kijken of binnen in niet nog ergens een stofophoping zit.

Heb je misschien ook een typenummer voor mij? Dan kan ik eventueel nog wat verder uitzoeken...

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ellen,

Dit zou hem zeker kunnen zijn ja!
Ik kan nog 1 mogelijke oplossing verzinnen die je zelf kunt doen en dat is het reinigen van de warmtewisselaar.

De warmtewisselaar zit achter het klepje linksonder en moet als volgt gereinigd worden:

1. Draai de 2 balkjes aan de zijkant van de warmtewisselaar naar het midden, in horizontale positie, en trek de warmtewisselaar naar buiten.

2. Maak hem schoon onder stromend water en draai hem rond om alle kanten te bereiken. Maak ook de binnenkant schoon en haal eventueel stof weg van de behuizing (ruimte in de wasdroger zelf).

Vervolgens kan de warmtewisselaar terug geplaatst worden en kan er een programma worden gestart.

Als dit niet werkt, dan is het denk ik een electronisch probleem waar het best contact voor kan worden opgenomen met Whirlpool...

Groeten,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Beste, wij hebben al 4jaar een whirpool 6th sense AZB 7780 en zijn echt tevreden. Nu horen we sinds vandaag een schroevend geluid bij het drogen. Wanneer je de trommel manueel draait hoor je dit ook. Het is alsof er iets tussen de trommel en de omhulling zit waardoor je het schroeven van een object tegen de wand hoort.
Kunnen we dit zelf oplossen of moeten we een technieker inschakelen?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Glennie,

Het lijkt erop dat een van de lagers dit bij de trommel versleten is. Hierdoor schuurt hij langs het chassis. Deze kunnen vervangen worden, maar dit is wel een klusje voor een monteur. Aangezien de hele droger uit elkaar gehaald zou moeten worden is dit wel een tijdrovende (en dus vaak ook dure) klus.

Je kunt er een monteur naar laten kijken/luisteren en op basis van zijn advies beslissen of de droger het nog waard is om te repareren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
  • 1 jaar later...
  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...
Hallo,
we hebben een Whirlpool 6 sense type Green 850, 857500812020 wasdroger.
deze droger droogt het wasgoed niet goed, de was blijft vochtig. Alles schoongemaakt, zijpanelen verwijdert daar alles ook schoongemaakt en opzoek gegaan naar een sensor! Er zou een NTC sensor en/of een vochtsensor in moeten zitten, deze zijn voor mij niet te vinden (wil ze evt. schoonmaken of vervangen). zou u mij kunnen vertellen waar ze zitten of zou u kunnen zeggen wat het probleem is.
Gr. Harnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...