Mark Geplaatst: 18 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2020 Hallo, Onze Bosch vaatwasser (SMI40E15EU/25) lijkt niet goed meer te sproeien. De straaltjes komen niet hoger dan ongeveer 5 cm. De vaatwasser geeft geen errorcode o.i.d. aan. Hebben jullie tips? Mvg Mark Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 19 oktober 2020 Delen Geplaatst: 19 oktober 2020 Zijn de sproeiarmen misschien een beetje verstopt geraakt door vuil / etensresten? Je kunt de vaatwasser een goede schoonmaakbeurt geven en de sproeigaatjes schoonmaken met een sateprikker + keukenpapier. Vervolgens de vaatwasser een programma laten draaien op de heetste stand met wat azijn (zonder vaat erin) om alles goed door te laten spoelen. Als dit geen effect heeft, dan is het mogelijk dat de pomp niet meer goed functioneert. In dat geval raad ik je aan om contact op te nemen met een monteur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mark Geplaatst: 19 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2020 De sproeiarmen heb ik er al af gehaald en gecontroleerd, zien er nog als nieuw uit. Ik kreeg ook de tip om de hittepomp/circulatie motor te controleren, omdat mogelijk het schoepje versleten/kapot zou zijn. Is dat een mogelijkheid? Ik kan overigens op de site van Bosch geen technische tekening vinden van deze pomp, kan iemand mij vertellen waar ik die kan vinden? Gr Mark Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.