Ga naar inhoud

Bosch no frost is een yes frost!


Aanbevolen berichten

Hallo, we hebben een Bosch no frost die binnen een maand na ontdooien veranderd in een yes frost.
Het gedeelte( de condensor) tussen vriezer en koelkast bevriest telkens zodanig dat het koelkast gedeelte uiteindelijk niet meer gekoelt kan worden.
Met bederf als gevolg. Ventilator doet het gewoon..
Iemand enig idee wat er kapot kan zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, de koelkast is 3 a 4 jaar oud en ik ben de 2e eigenaar , het nr wat bovenaan in de kast staat is :K9000128810.Met de 1e eigenaar heb ik goed contact en zij kennen dit probleem niet.Ik kan het haar navragen maar denk niet dat de aankoopbon aanwezig is omdat ze tijdens verhuizing de koelkast verkocht hebben..
Ik kan me niet voorstellen dat het tijdens het vervoer is gebeurt want we hebben dat toch in alle voorzichtigheid gedaan,
De kast is liggend vervoert en heeft 24 uur staan bijkomen. Ik hoop zo dat het iets simpels is, het ijs komt uit dit moment alweer het condensor gedeelte uit groeien.

vr gr

Marianne
Link naar reactie
Delen op andere sites

Door het liggend vervoeren kan er toch wat mis gegaan zijn, een monteur zal ter plaatse misschien kunnen beoordelen wat er mis is.
Zet de kast nog eens 24 uur uit en probeer het opnieuw, als u geluk hebt doet de kast het weer.
Ik heb overigens het vermoeden dat er een lek in het koelsysteem zit, dat is vrijwel onmogelijk te repareren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,
Sinds kort heb ik dit probleem ook bij mijn Bosch no frost!
Heb onlangs ontdekt dat er water naar beneden sijpelt vanachter die condensor en dat bevriest. Iedere dag vind ik een nieuw bevroren (water?)spoor dat loopt vanaf condensor en dat uitmondt in een bevroren plas op bodem vriezer.
De koelkast is iets meer dan 3 jaar oud. Heeft altijd goed gewerkt. Laatst was wel de koelkastdeur met warm weer een dag niet goed gesloten. Dacht dat de ijsvorming bij condensor daarmee te maken had maar nadat ik het ijs had laten ontdooien (half uur en ijs kon ik toen verwijderen) komt het ijs iedere dag terug.
Moet ik de vriezer langer uitzetten?
Snap niet waar dat water vandaan blijft komen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Maartje,
Waarschijnlijk is het probleem van jou ontstaan door het niet sluiten v/d deur.
Hierdoor is het luchtkanaal dichtgevroren en ontdooit pas weer als de koelkast 36 uur heeft uit gestaan met de deuren open.
Dit is iets wat je echt eerst moet proberen. Waarschijnlijk ben je dan van het probleem af.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen,... heb ik mijn yesfrost maar weer eens helemaal ontdooid.
Heb hem 16 uur uit laten staan.
Hij maakt nu nog meer herrie en vriest nog sneller dicht, ik zal deze koelkast nooit bij iemand aanbevelen en ga toch maar op zoek naar een ander 2e handsje.
Heeft iemand nog een goede tip, een groot budget heb ik niet daarom laat ik ook geen monteur voorrijden.Voor het zelfde geld hoor ik dan als nog dat er niets aan te doen is..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ernst,
dank voor je tip, ik heb m 48 uur laten ontdooien maar na aanzetten was hetzelfde probleem terug. Er komt geen water in de lekbak maar direct in mijn vriezer dat gelijk aanvriest. Heb toen wat schroefjes verwijderd bij plastic bescherming rondom verdamper en zag dat het plastic daar waar het water vanaf condensor naar de afvoerbuis moet lopen, helemaal gescheurd is (kapotgevroren?).
Nu weet ik niet of ze dat plastic kunnen vervangen en of de verdamper nog wel goed werkt want ik zag voor het ontdooien door de die spleetjes dat daar ook veel ijs op zat. plus ook daar zag ik een scheur in het plastic. voordat ik ging ontdooien.
Dat gaat vrees ik dus een dure reparatie worden en ik heb m pas vanaf voorjaar 2008...
(gekocht in november 2007 maar die is door een defect in maart 2008 vervangen voor een nieuw exemplaar).
groetjes
Maartje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
  • 2 jaren later...
  • 2 weken later...
Mijn Bosch vriest ook. In december 2011 gekocht. In augustus 1e storing. We kwamen thuis van vakantie en alles ontdooit. Monteur heeft nieuwe display geplaatst, die was nl defect. Na een week deed de vriezer het nog steeds niet. Weer gebeld en wederom monteur gestuurd. Die heeft het euvel verholpen. Na een aantal verhuizingen waarbij de vriezer vaak niet aan heeft gestaan nu wederom storing. Monteur constateert dat het afwatergootje vol zit met piepschuim. Fabrieksfout. Nu mag ik met bij betaling een nieuwe kopen. Nou dacht het niet. Een storing kan gebeuren maar met een fabrieksfout zul je toch zeggen dat ze coulanter zijn. Niet dus. Ik ga het nog 1 keer ontdooien en als het pijpje, monteur kreeg het niet helemaal leeg, nog verstopt zit komt er geen Bosch weer in huis.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...