Ga naar inhoud

Ijsblokjes probleem Bosch KAN-58A50


Jeroen

Aanbevolen berichten

Mijn amerikaanse koelkast (Bosch KAN 58A50) maakt geen ijsblokjes meer. Er komt gewoon water in het ijsblokjes bakje maar dit bevriest niet. Vriesgedeelte is koud genoeg, -20 graden, maar toch geen ijsblokjes.

Wat me opviel is dat de water toevoerleiding voor de ijsblokjes ontzettend warm is en blijft. Volgens mij hoort deze niet constant warm te blijven, alleen even voor het vullen van de ijsblokjes.

Iemand enig idee hoe dit precies werkt of aangestuurd wordt? Is er een manier om de koelkast eventueel te resetten?

Met vriendelijke groet,

Jeroen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat er een luchtkanaal dichtgevroren zit. Evenals een ventilator of een klep die daardoor vastzit.
Dit kan gebeuren als er een deur te lang open staat.
De enige manier om te checken of dit de oorzaak is, is de heleboel ontdooien. 48 uur met de deuren open.
Niet korter, want die tijd hebben de luchtkanalen nodig om in zijn geheel te ontdooien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft vorige week al ruim 30 uur uitgestaan met temperaturen tegen de 30 graden aan.

De ventilator achterin de vriezer draait niet, hij zit niet vast want ik kan hem met een rietje wel een zetje geven.
Moet deze altijd draaien? Kan ik deze testen? Iemand misschien een elektrisch schema van deze koelkast?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...