Ga naar inhoud

koelt niet meer


ta3pbk

Aanbevolen berichten

Ik heb een Liebherr inbouw koel/vries combinatie met twee compressoren waarvan het koelgedeelte niet meer wil koelen, echter nadat ik de spanning uit- en daarna weer ingeschakeld had, ging de pomp weer lopen en liep de temperatuur weer terug to ong. 4 graden. Hierna schakelde de pomp weer uit om daarna niet meer in te schakelen. De temperatuur steeg tot kamertemperatuur. Na de spanning weer uit- en daarna weer ingeschakeld te hebben, herhaalde zich het verschijnsel. Is hiervoor een verklaring?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vriesgedeelte werkt nog wel naar behoren?
Dan lijkt het mij dat de compressor van het koelgedeelte defect is of dat er een blokkade bij de compressor zit (mogelijk ijsvorming). Als eerst kunt u de koelkast even een hele nacht compleet uitschakelen. De volgende dag weer inschakelen om te kijken of het heeft geholpen.

Helpt dit niet, dan kan het zijn dat er een verstopte leiding voor zorgt dat er niet meer voldoende koelmiddel rondgepompt kan worden. Dit is vaak einde koelkast helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt een nieuwe kast kopen.
Tevens wil ik hierna ook een nieuw tafelmodel koelkastje zonder vriesvak aanschaffen.
Deze komt in een onverwarmd vertrek te staan waar het 's-winters tussen de 0 en 4 graden kan afkoelen. Dit valt buiten de spec. van de klimaatklasse. Wat zal er eventueel mis kunnen gaan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de klimaatklasses is het inderdaad niet verantwoord om een koelkast in een ruimte kouder dan 10 graden te bewaren. Maar de problemen ontstaan vaak bij koelvriescombinaties, omdat het vriesgedeelte dan geen 'prikkel' meer krijgt om hard genoeg te gaan vriezen, met als gevolg dat het gaat ontdooien. Ook de kwaliteit van de koelkast (welk merk) heeft hier enige invloed op.

Bij een degelijke tafelmodel zonder vriesvak zullen er weinig problemen ontstaan, omdat er dus enkel gekoeld hoeft te worden en niks wordt ingevroren. Wel raad ik dan aan een iets duurder merk / model te nemen, zoals Bosch, Samsung of Miele. Deze staan erom bekend hier toch beter tegen te kunnen.

De koelkasten van tegenwoordig zijn helaas niet meer zo sterk en betrouwbaar als die van vroeger, dus ik kan geen garantie geven dat alles perfect gaat werken. Wel kan de kans op problemen verkleind worden door bovenstaande aan te houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
Hallo,ik heb een Samsung koelkast met de \vriezer onder. Als ik hem aanzet dak werkt alles perfect maar na enkele uren stopt hij ermee. Als ik dan de stekker opnieuw in het contact doe de volgende dag werkt hij weer en stopt dan ook weer na enkele uren.
Nou lees ik dat het de thjermofuse kan zijn maar waar kan ik die vinden. Ik heb de achterwand van de vriezer weggehaald en zie dan een soort radiatoer maar geen zwart rode draad. Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...