Ga naar inhoud

Samsung RS7568BHCSR vriezer fluctueert


Frank Knot

Aanbevolen berichten

Mijn dubbeldeurs Samsung RS7568BHCSR vriest onregelmatig. 's ochtends (na een nacht ongeopend zijn geweest) is de temperatuur midden in de vriezer gestegen tot -12 a -13 en als je daarna de koelkast of vriezer regelmatig opent zie je de temperatuur langzaam weer zakken tot -18

Dit is toch een veel te grote fluctuatie? Wat zou er kapot moeten zijn (of is er ergens ijsvorming)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fluctuatie is in principe normaal. Heeft met het koelproces te maken, wanneer je de vriezer regelmatig opent komt er warme lucht in de vriesruimte, waardoor de compressor aanslaat om de temperatuur te verlagen. Wanneer je de deur lang dichtlaat, dan zal de compressor ook niet aanslaan om extra te koelen, waardoor de temperatuur zal gaan schommelen.

Heb je de vriezer vol zitten? Of is hij redelijk leeg? Ook dit kan invloed hebben op hoe goed de vriezer zijn temperatuur vast kan houden.

Ik verwacht dat Samsung zal aangeven dat dit normaal is voor deze modellen. Maar als je denkt dat ijsvorming het koelen wat in de war schopt, dan kun je het apparaat natuurlijk even helemaal laten ontdooien en een goede schoonmaakbeurt geven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de vriezer niet vol zitten. Ijsvorming is niet te zien (ik begrijp dat als het er is, dit achter de binnen achterwand zit, waar een ventilator zit en ook een verwarmingselement om eea te ontdooien)

Toen temperatuur gisteren op de losse thermometer -11 was heb ik even de stekker eruit getrokken en daarna er weer in. Daarna meldde de samsung op de buitenkant een temperaturen van -10 en + 3 (instellingen zijn -18 en +4)
Vervolgens ging hij duidelijk koelen en daalde de temperatuur op het samsung display naar verlop van tijd naar de -18 (en ook mijn eigen thermometer gaf zoiets aan).
Vanochtend was het echter weer -9 op mijn einge thermometer, het display blijft gewoon -18 zeggen.

Dus de vriezer koelt tot de ingestelde waarde (en geeft dat ook aan), daarna blijft hij gewoon -18 aangeven, ook al is het binnen veel warmer geworden.

Ra ra?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...