Ga naar inhoud

Vriezer wordt heet


Bas Schenk

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb gs40na31/03 Vriezer van Siemens,
Na de verhuizing heb ik hem in de berging gezet, Nettjes 3 dagen gewacht totdat ik hem aandeed. Eerst deed hij het perfect, -18, zoals behoren. Alleen Gisteren ging het alarm af dat hij te warm werd en vanochtend toen ik beneden kwam was hij binnen 37 graden. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

mvg
Bas Schenk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat de vriezer in een koele ruimte? Of is de omgevingstemperatuur ook erg hoog? Kan zijn dat de vriezer deze temperatuur niet goed kan verdragen en dus niet lukt om goed te vriezen.

Je zou een lokale witgoedmonteur even naar de vriezer kunnen laten kijken, om uit te sluiten of het bijvoorbeeld wordt veroorzaakt door een defecte thermostaat.

https://slimster.nl/vriezers/vriezer-reparatie/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem vandaag toch nog even aan gedaan, een half uurtje dan. Je hoort de compressor aan slaan, de eerste paar tellen maakt hij overtouren(zo klinkt het) en daarna draait hij rustig door. Veder wordt de verwarming-plaat, die in de vriezer zit loei heet en blijft de compressor hand warm. (je hoort ook vloeistof lopen)

op de printplaat van het bedieningspaneel is niks vreemds te vinden, Want ik gok dat daar ook de thermostaat zit. Omdat ik geen knop heb maar een digitaal graden meter.

Na een half uurtje gedraaid te hebben is het in de vriezer warmer dan voorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...