Ga naar inhoud

koelkastwand wordt warm aan binnenzijde


martin

Aanbevolen berichten

Onze liebherr KS2944 premium wordt op 1 plaats aan de linkerzijde warm. wel 10 graden meer als erboven en eronder. Dit lijkt me niet bevorderlijk voor een gelijkmatige koeling. Is deze "verwarmingsdraad ?" uit te schakelen of te repareren ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
wij hebben het zelfde probleem . Maar we zijn er nu achter wat er aan de hand is ! Het is een klimaat beheersing die aan gaat zodra de omgeving temperatuur onder de 18 graden komt !!
Dit is er om te zorgen dat de koelkast dat vaker aanslaat om te voorkomen dat anders de vriezer te warm word
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aad,

Bedankt voor je reactie.
Via de site van Liebherr zijn we inderdaad geholpen en deze "verwarming" gaat ook aan als je de invriesknop gebruikt. Het is geen storing.
Het ledje van de invriesknop is echter erg zwak, of knippert wat onduidelijk en daarom blijft deze knop wel eens ongemerkt aan staan. Doordat het koelgedeelte wat wordt opgewarmt slaat de koelkast vaker aan, waardoor het vriesgedeelte kouder wordt.
Het systeem is niet onlogisch, alleen lijkt het me niet echt goed voor levensmiddelen die vlak bij het verwarmde oppervlak staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...
ik heb het zelfde probleem met mijn 3 maanden oude A+++ liebherr koelkast. Liebherr zegt op de website dat dit hoort, ik zeg dat het niet hoort. Mijn produkten in de buurt worden veelste warm, melk van 12-15 graden DAT HOORT NIET!!! (koelkast zelf zou 5 graden moeten zijn volgens display) tevens ben ik de mening aangedaan dat de omgevings temperatuur geen invloed mag en kan hebben op de binnen temp. Gewoonlijk meet de thermostaat hoe koud het IN de koelkast is, komt die boven een bepaalde waarde gaat ie aan. Mijn koelkast gaat verwarmen???? om de thermostaat aan te laten slaan. ONZIN dit is een ontwerp fout van Liebherr en die wil niet voor de kosten op draaien en roept nu dan maar dat het zo hoort. In de handleiding staat namelijk er niets over (alleen dat de buitenwand warm kan worden)ook wordt er niets over vermeld als het gaat over "de koudste en warmste plek in koelkast" want dat is niet zoals in de handleiding staat bovenin voorin, dat is (bij mij) links tegen de wand op de middelste plank.
Als liebherr dit niet wil/kan oplossen ruil ik hem om voor een beter merk die wel koud van binnen wordt.
Bij deze raad ik dan ook iedereen aan voorlopig geen Liebherr koelkast tekopen totdat dit probleem wordt opgelost.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verbaas me inderdaad dat dit principe nog niet is veranderd in een A+++ koelkast.
Aangezien het vriesgedeelte geen aparte thermostaat heeft was het volgens mij gewoon een goedkope manier om de vriezer te regelen met de thermostaat van de koelkast. Het lijkt me dat dit veel inventiever op te lossen is.
Als uw actie een vervolg of reactie krijgt dan blijf ik daar graag van op de hoogte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 jaar later...
  • 8 maanden later...
  • 2 maanden later...
  • 3 maanden later...
Onze nw. Smeg inbouw koelkast nog geen jaar oud is bovenin warm thermometer geeft 14 gr. Aan...ook veel condens / water op glazen platen...vooral bovenin.....gaan controleren daar er vaak dingen weggegooid moeten worden...schimmel...daarom dus thermometer ingelegd ...waterafvoergaatje is schoon, ventilatie komt ook via buitenmuur via rooster...onder is hij 4/6 graden...wat kan oorzaak zijn...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Anja,

Dit komt vaker voor bij inbouw koelkasten als de ventilatie niet helemaal goed is. De koelkast kan zijn warmte dan niet goed kwijt. In eerste instantie is het goed o even naar de inbouwruimte te kijken om te zien of daar voldoende ruimte is voor ventilatie en de koelkast zijn warmte dus goed kan afvoeren.

Een andere oorzaak kan zijn dat de koelkast te weinig koelmiddel heeft om de hele kast te koelen. Er kan een blokkade in het koelsysteem zitten of door een lek is koelmiddel weggelekt. Dit lijkt me echter onwaarschijnlijk aangezien de koelkast nog geen jaar oud is...
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
ook mijn koelkast wordt warm (Liebherr premium) deze wordt warm aan de rechter zijden ook ik ben van mening dat dit niet klopt. het is toch een zuinige koelkast?
hierdoor gaat hij veel meer verbruiken de rechterzijde verwarmen en de koelkast extra koelen ? zeer vreemd. is dit wat voor de consumentenbond ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Sedert enkele weken wordt ook van mijn Liebherr het koelgedeelte aan de binnenkant in het midden aan de rechterzijde warm. Ik merkte dit toen ik er een flesje opgewarmde koffiemelk uithaalde.
Is iets bekend over reparatiemogelijkheid en garantie? Ik heb gekocht bij cool blue.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...