Remon Geplaatst: 18 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2018 Dit is een bericht voor iedereen die de IQ800 heeft. Wij hebben de wasdroger aangesloten op de waterafvoer. Na 1,5 jaar kregen wij de melding dat de condensbak vol was, terwijl wij deze niet gebruiken. Ook het omzetten naar de condensbak gaf dezelfde melding. Wij hebben een monteur laten komen, die direct aangaf dat dit een bekend probleem is. De pomp is defect. Siemens heeft dit probleem erkent en er is een nieuwe revisie gekomen van de pomp, die dit probleem zou moeten verhelpen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 18 juli 2018 Delen Geplaatst: 18 juli 2018 Hoi Remon, Bedankt voor het delen van deze informatie! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Remon Geplaatst: 18 juli 2018 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2018 Graag gedaan. Ik had zelf ook al zitten zoeken op internet naar dit probleem, maar kon het niet vinden. Vandaar dat ik dit topic heb geopend op deze website, zodat het straks ook via google te vinden is. Nu hopen dat de pomp het langer dan 1,5 jaar vol gaat houden. ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Grouw Geplaatst: 18 juli 2018 Delen Geplaatst: 18 juli 2018 Dat hoop ik ook voor je! Maar indien de pomp echt verbeterd is, dan mogen we hier wel van uit gaan haha. Heel goed. Dit topic zal binnenkort inderdaad goed te vinden zijn via Google, zodat anderen met hetzelfde probleem hier iets mee kunnen. Nogmaals dank! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marco Geplaatst: 28 december 2018 Delen Geplaatst: 28 december 2018 Mijn SIEMENS iQ800 WT47Y781NL Condensdroger - warmtepomp Geeft elke keer storing condens bak vol was Maar hij is aan gesloten op afvoer. de monteur geweest 24-12 -2018 hij zegt hij geeft eror - 16 hij gaat achter de machine kijken bij de pomp en komt daar prut/ gelei / vervuiling tegen dan zegt hij dit komt niet vanzelf dit valt niet onder de garantie. ik moet het filter schoon maken. dus hij trekt het filter er uit en er zitten geen pluizen in toen zegt hij je moet hem beter schoon maken Dus of ik even EUR 137,11 wil betalen Dat vind ik top van Siemens Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lampje Geplaatst: 3 januari 2019 Delen Geplaatst: 3 januari 2019 Nou dit is al zo'n oud probleem en wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door gebruik van wasverzachter en het ontberen van onderhoud, want de pluizenblubber die hierdoor ontstaat, zal af en toe toch echt verwijderd moeten worden, al is het maar extra spoelen via de overstort van de condenstank. Kijk maar eens op het wasdroger reparatieforum hoeveel machines dit probleem hebben, zelfs de zelfreinigende systemen van Bosch moeten open gesneden worden, om de prut te verwijderen. Onbekend? Nou nee, meer een vertrouwd beeld en een standaardprobleem. En dat fabrikanten hiervoor geen garantie geven, lijkt mij heel logisch, het hoort gewoon bij het onderhoud. https://forum.diyreparatie.nl/viewtopic.php?f=1&t=328 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Inge den Exter Geplaatst: 7 mei 2019 Delen Geplaatst: 7 mei 2019 Wij hebben onze droger gekocht op 31-7- 2017. Sinds een paar dagen stopt de droger na 5 minuten en laat een belsignaal horen en geeft de melding "waterreservoir legen " . Morgen komt er al een monteur kijken, ik hou jullie op de hoogte. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marcel Geplaatst: 15 juni 2019 Delen Geplaatst: 15 juni 2019 Bekend probleem bij Bosch en Siemens al meerdere jaren. Je kunt enkele keren de sensor reinigen en het water waar de sensor in hangt (zie YouTube), maar afgelopen week laat hij ook de harde klak niet meer horen (vond ik vanaf het begin al eng) en komt er geen water meer in de uitneembare bak. Ik vind het een onding. Nooit Siemens/Bosch meer, tenzij ze hun verantwoordelijkheid nemen, maar de terugroepactie zal honderdduizenden exemplaren betreffen en er is geen goede oplossing. Ik kijk nu naar een nieuwe Miele of LG. Tja. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dennis Geplaatst: 21 oktober 2019 Delen Geplaatst: 21 oktober 2019 Vandaag is er een monteur langs geweest nadat ik een afspraak had gemaakt bij de Siemens klantenservice. Droger gekocht in januari 2017, dus een kleine 3 jaar oud en officieel buiten fabrieksgarantie. Ook hier de melding dat de condens bak vol zat terwijl dit niet zo was. Op aanraden van de klantenservice eerst de sensor schoongemaakt, geen resultaat. Hoorde de droger ook al niet meer pompen en mijn vermoeden bleek juist te zijn. De monteur constateerde vandaag dat de pomp defect was. Verder gaf de monteur aan dat er netjes met de droger is omgegaan en er zat nagenoeg geen vuil rondom de pomp. Uiteindelijk is de pomp kosteloos vervangen op basis van coulance en de wet deugdelijk product. Je mag immers verwachten dat de pomp bij normaal gebruik langer meegaat dan 2.5 jaar. Tevens zit op de nieuwe pomp opnieuw garantie en de monteur wou het niet hardop zeggen, maar dit is een verbeterd model pomp. Al met al ben ik zeer tevreden over de service en de netheid waarmee alles is opgelost. De droger draait inmiddels weer zonder problemen. Ik kan iedereen aanraden, dat mocht jij deze problemen ook ondervinden, om in gesprek te gaan met Siemens en op deze manier tot een passende oplossing te komen. Als laatste tip, maak het (stof)filter elke keer goed schoon en was deze ook geregeld af onder de kraan, want er zitten kleine deeltjes in die niet met het oog zijn waar te nemen, maar die uiteindelijk wel tot vervuiling en dus problemen kunnen leiden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.