Ga naar inhoud

Omgevingstemperatuur???


agnes

Aanbevolen berichten

Heb dringend antwoord nodig op de vraag: scheidt een koel-vriescombinatie, meer precies de LG GC-F399 BLCA er mee uit als de ruimte waarin hij geplatst gaat worden onder de 10 graden komt? Heb haast, zit zonder koelkast en moet vanmiddag naar de Makro, anders zijn ze op! Lijkt me een goeie kast en er staat GEEN omgevingstemperatuurvermelding in de specs. op de site van LG zelf, dus lijkt me tops. Hebben in de familie slechte ervaringen met kasten van andere merken die er bij 14 graden gewoon mee stopten. Tja, zo kan ik ook AA++ leveren! :-(
Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste koelkasten van tegenwoordig beginnen problemen te krijgen als deze onder de 10 graden komen.
Dit heeft verschillende redenen.
Het makkelijkst te begrijpen is dat de temperatuurvoeler in de meeste gevallen in het koelgedeelte zitten. Als deze al een temperatuur van 6 graden heeft, waarom zou de koelkast dan nog iets doen.
Een andere reden is het feit dat druk en temperatuur op elkaar reageren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De klimaatklasse is N, en inmidels heb ik op een Belgische milieusite gelezen dat het probleem vooral speelt bij kasten met een ingebouwd vriesvakje (enkeldeurs). Bij koelvriescombinaties schijnt het er niet zoveel toe te doen, maar ik word er een beetje ziek van dat je dit gedoe zomaar opgedrongen krijgt. Ik wil gewoon een kast die werkt en geen flauwekul, dan maar een beetje meer stroom, dat is beter dan een vriezer vol bedorven voer!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heeft hij twee thermostaten, dus ik heb een zucht van verlichting geslaakt! We zullen nu zien hoe hij zich houdt, het zou toch te gek voor woorden zijn dat je moet gaan stoken in een ruimte om het een "zuinige" koelkast naar de zin te maken. Dan is je voordeel meteen al weer weg en had je net zo goed een onzuinige kunnen kopen.

Waar ik me bij deze zoektocht mateloos aan geërgerd heb is dat de informatieverstrekking, ook door fabrikanten/importeurs, uitermate gebrekkig is en niet uniform. De één vermeldt wèl een klimaatklasse, de ander niet, technische specificaties (zoals bijvoorbeeld twee motoren of twee thermostaten!) lijken onder staatsgeheimen te vallen, we werden er helemaal gallisch van.

Wat ik heel erg vind is dat de verkopers in de winkels het ook niet weten, ze kunnen geen zinnig antwoord geven op de simpelste vragen. Nog erger is dat bellen naar de importeur (in dit geval LG) ook niets oplevert. Ze weten het niet of vertikken het je te vertellen omdat ze dan misschien bang zijn dat je hun kast niet koopt. Hier is voor de comsumentenprogramma's en dito organisaties nog zat te doen geloof ik!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...