Ga naar inhoud

Vriezer niet koud genoeg


Jenny Jongkind

Aanbevolen berichten

Wij hebben sinds gistermiddag een nieuwe vriezer in huis: INDESIT TZAAA 10.1.
Hij staat op zolder en heeft de hele nacht gestaan voordat hij aangesloten is vanmorgen. Hij staat nu op de maximale stand en toch is hij nog steeds rond de -10 - -12 graden. Ik heb hem in de loop van de dag op de maximale stand gezet. De zolder heeft geen afwijkende temperatuur. Hoewel hij nog volgens mij niet goed op temperatuur is ligt er al wel wat in sinds vanmiddag om in te vriezen. Ik heb met twee verschillende thermometers gemeten en deze ook in de andere vriezer getjeckt en bij thermometers staan in de andere vriezer op -18. Ik voel ook dat die kouder is. Ik heb de vriezer op zolder net nog wat van de muur afgehaald maar hij stond zoiezo niet helemaal tegen de muur aan.
Is dit normaal dat een nieuwe vriezer er zolang over doet om op temperatuur te komen of is dit een ondeugdelijk product?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Jenny!

Is de vriezer inmiddels wel op de juiste temperatuur? Het kan zijn dat de vriezer de temperatuur nog niet haalde omdat er nog maar weinig producten in liggen. Wanneer de vriezer goed gevuld is zal deze beter in staat zijn de goede temperatuur te behalen en vast te houden.

Dit lijkt mij het meest waarschijnlijk voor een nieuwe vriezer. Een vriezer die niet koud genoeg wordt kan vaak ook een defect / lek in het koelsysteem hebben of een kapotte thermostaat. Aangezien de vriezer helemaal nieuw is, moet dit niet kunnen.

Houd het even in de gaten. Wanneer de vrieskast problemen blijft geven is het verstandig om even contact op te nemen met de verkoper. Ik ga er van uit dat u gewoon garantie heeft!

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Marvin,

Dank voor het uitgebreide antwoord. Helaas is er niets veranderd terwijl we het toch tijd genoeg gegeven hebben. We merken ook dat het vlees wat erin ligt gewoon niet echt diepgevroren is. Ik heb een contactformulier van Indesit ingevuld en hen de situatie voorgelegd en ondertussen even het vlees in andere vriezers van kennissen aan het verspreiden. Ben beetje bang dat de thermostaat aangezien het niet uitmaakt op welke stand die gezet wordt niet deugdelijk is....

Mvg,

Jenny
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...