Ga naar inhoud

Miele combi koelkast doet het niet meer


Andre

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb een Miele combi koelkast.
deze heeft het begeven, lampje brand alleen en verder koelt en vriest het niet meer.

Heb het nagekeken en uiteindelijk deed deze het weer na een klap te geven op de standenschakelaar, koelkast deed het weer.

Maar deze heeft het weer begeven na enkele uren gedraait te hebben.

Dacht nog een keer rammen maar zonder resultaat, ook de koelkast heen en weer geen resultaat.
De achterzijde ook getikt maar weer niet.
Na enkele uren later weer in de binnenzijde de schakelaar een tik gegeven en hij deed het weer.

Weer voor kort, want nu doet hij het weer niet.

Wat kan het zijn?
Graag jullie advies en bedankt alvast.

Andre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Ernst voor je reactie.

Heb aan de binnenzijde de draaischakelaar (7standen) unit met lamp verwijderd.
Zie daar diverse draden en bij de draaiknop zie ik o.a. zwart en bruin heb ik doorverbonden en de koelkast deed het direct weer nadat ik de stroom er weer op had.
Stroom eraf en de stekkertjes op de juiste plaats, en stroom erop en de koelkast doet niets.

Dus is het de draaischakelaar?
Of zit de thermostaat ook hierin, want zie ook een chrome leidinkje die ook in in de unit zit, naast het draaischakelaar.

Graag uw reactie, an alvast bedankt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ernst,

Nogmaals bedankt, zal een thermostaat kopen, maar zie nergens een typenummer van mijn koelkast, aan de achterzijde ook niet.

Waar kan ik het beste kijken?
En waar kan ik deze thermostaat goedkoop kopen (online), weet ook niet hoe duur ze zijn?

Alvast bedankt.
Andre
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Hallo,

Bedankt het was inderdaad de thermostaat.

Heb de vervangende thermostaat gekocht, kosten waren 24,50 euro.
Deze is 2 dagen geleden gemonteerd en doet het goed.
Alleen krijg ik die zilveren minileiding niet ver genoeg in de koelkast geschoven, dus zit ik met een te lange leiding bij de schakelaar die ik niet netjes kan wegwerken, dus krijg ik de behuizing niet helemaal dicht.

Doorknippen kan niet, nog wat tips?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...