Ga naar inhoud

Koelkast doet niets meer


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn kot koelkast staan. Deze is kapot gegaan na 2 jaar en paar dagen (buiten fabrieksgarantie dus)
Nu wil ik zoeken waar de fout zit. Nu zit daar een component in dat ik helemaal niet weet wat het is.
Het elektrisch circuit ziet er als volgt uit. 2 lijn draden, eentje rechtstreeks naar de motor, andere naar de thermostaat en van daar naar onbekend rond blokje dat tgn motor staat, vanaf dat blokje gaat een draad naar de motor die de kring sluit. De thermostaat heb ik al eens overbrugt dus dit is het niet.
Iemand een idee?

dank bij voorbaat floorian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk hier maar eens: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Veelgestelde_vragen/Mijn_televisie_is_kapot_en_de_fabrieksgarantie_is_net_verlopen_Moet_ik_de_reparatie_nu_zelf_betalen

Ik zou de verkoper aanschrijven en aankijken wat die zegt. Als die niks doet, kun je ook kijken of het bedrijf bij een Organisatie is aangesloten die een geschillencommissie heeft. Zoals bijv. de geschillencommissie Thuiswinkel.

Succes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet echt van plan ermee naar de winkel te gaan. Aangezien de koelkast nu toch al gans open ligt is garantie sowieso verlopen. Ik ben meer uit op technisch advies.
Hoe werkt zo een startrelais van een koelkast en waartoe dient het? Als ik aan relais denk denk ik aan bekrachtegingsspoel met contacten, maar hier zijn maar 2 draden aangesloten.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...