jua Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2010 Mijn Nordland kv6292nf koelt niet meer maar vriest gewoon. Het lampje brandt gewoon en geeft geen defect aan. En kwa geluid is er ook niks veranderd. Heb hem nu 4 jaar en na 1 jaar deed hij ook niet koelen. Toen was er nog garantie en heeft de monteur de printplaat vervangen. Zou het weer de printplaat kunnen zijn en hoe kom ik erachter? Heeft iemand tips? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jeff Lumper Geplaatst: 27 december 2010 Delen Geplaatst: 27 december 2010 Een soortgelijk probleem heb ik op dit moment weer eens met mijn Bosch koel/vries combinatie. Gebeurd om het half jaar en is nu de derde keer sinds de garantie is verlopen. Het vriesgedeelte beschikt over een no-frost systeem, maar de water-afvoer is niet goed (het water zou in een bakje terecht moeten komen dat bovenop de compressor staat) en zorgt ervoor dat op termijn de ventilator die de koude lucht naar de koelkast moet blazen, vast vriest. De enige oplossing is dan: volledig ontdooien. Dat ontdooien kan wel 48 uur duren aangezien er een enorm blok ijs is ontstaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsklontje Geplaatst: 27 december 2010 Delen Geplaatst: 27 december 2010 Mogelijk dat de thermostaat van het koelgedeelte defect is, op afstand is dat niet te beoordelen, als u er geen verstand van heeft dan een (plaatselijke) monteur laten komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jua Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2010 Het is inderdaad een no frost vriezer, maar met dat ijs valt het wel mee. De vriezer ziet er ook normaal uit. Ik zou het is kunnen proberen. Maar mijn ventilator draait ook gewoon, en hij slaat ook normaal af. Alles klinkt en doet het hetzelfde als voorheen. Alleen hij koelt niet meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jua Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2010 Tja die Thermostaat, ik heb gister de achterwand aan de binnenkant losgehaald en daar zit geen thermostaat. Alle bedrading die er is loopt via de printplaat aan de bovenkant de koelkast in. Het enige waar volgens mij dan de thermostaat nog kan zitten is onder de bovenplaat. Maar het ziet er niet naar uit dat je die kan verwijderen. Mischien nog een tip voor me? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsklontje Geplaatst: 29 december 2010 Delen Geplaatst: 29 december 2010 Helaas, ik ken die kasten verder niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fervanmil-2 Geplaatst: 12 mei 2013 Delen Geplaatst: 12 mei 2013 mijn koelkast vriest wel maar koelt aan de onderzijde bijna niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rita Huygens Geplaatst: 6 november 2013 Delen Geplaatst: 6 november 2013 Onze Amana Sbd 522 ve koelcombinatie heeft problemen: diepvriesgedeelte ontdooit, waterdispenser geeft geen water, in de koelkast is de temperatuur onderin -5° en 10°. Hij blijft ook voortdurend draaien. Wat kan het probleem zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.