Ga naar inhoud

koelvriescombi koelt niet vriest wel


jua

Aanbevolen berichten

Mijn Nordland kv6292nf koelt niet meer maar vriest gewoon. Het lampje brandt gewoon en geeft geen defect aan. En kwa geluid is er ook niks veranderd. Heb hem nu 4 jaar en na 1 jaar deed hij ook niet koelen. Toen was er nog garantie en heeft de monteur de printplaat vervangen. Zou het weer de printplaat kunnen zijn en hoe kom ik erachter?


Heeft iemand tips?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een soortgelijk probleem heb ik op dit moment weer eens met mijn Bosch koel/vries combinatie. Gebeurd om het half jaar en is nu de derde keer sinds de garantie is verlopen. Het vriesgedeelte beschikt over een no-frost systeem, maar de water-afvoer is niet goed (het water zou in een bakje terecht moeten komen dat bovenop de compressor staat) en zorgt ervoor dat op termijn de ventilator die de koude lucht naar de koelkast moet blazen, vast vriest. De enige oplossing is dan: volledig ontdooien. Dat ontdooien kan wel 48 uur duren aangezien er een enorm blok ijs is ontstaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een no frost vriezer, maar met dat ijs valt het wel mee. De vriezer ziet er ook normaal uit. Ik zou het is kunnen proberen. Maar mijn ventilator draait ook gewoon, en hij slaat ook normaal af. Alles klinkt en doet het hetzelfde als voorheen. Alleen hij koelt niet meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja die Thermostaat, ik heb gister de achterwand aan de binnenkant losgehaald en daar zit geen thermostaat. Alle bedrading die er is loopt via de printplaat aan de bovenkant de koelkast in. Het enige waar volgens mij dan de thermostaat nog kan zitten is onder de bovenplaat. Maar het ziet er niet naar uit dat je die kan verwijderen. Mischien nog een tip voor me?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
  • 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...