Ga naar inhoud

vocht in groentela


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,
Ik heb sinds een maand of 4 een nieuwe liebherr koelkast. Vanaf het begin heb ik elke 3 dagen vocht in de groentela. Er zijn meerder monteurs langs geweest. niemand wist wat het was. ik heb uiteindelijk een andere koelkast gekregen. Maar die heeft het ook. Kennelijk doe ik iets fout. maar wat?
Het afvoergaatje is schoon, dus daar zit het probleem niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

goed idee, ga ik eens proberen. bedankt voor de tip. Op zich ligt er nu ongeveer hetzelfde in als in verschillende koelkasten van de afgelopen 25 jaar en toen had ik nergens last van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Ik heb ook een nieuwe inbouw koelkast (Siemens). Vocht stroomt over de achterwand, beland op de bodem van de koelkast en verschijnt ook inmiddels in bv een goed afsluitende kaasdoos.

Keukenleverancier zegt dat het niet de sluiting is (reeds gecontroleerd).

Koeling staat ingesteld op 4°C en gebruik is niet intensief. Er staat ook niets tegen de achterwand.....

Iemand suggesties wat dit kan zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn koelkast was er geen vocht in de groentela als ik er niets in deed. Conclusie: het vocht van de groenten kan niet goed weg. Ik heb wat kartonnetjes onder de glasplaat gestoken boven het groentencompartiment en nu gaat het beter. Nog niet helemaal optimaal, maar wel beter. Ik hoef het nog maar 1 keer per week droog te vegen in plaats van om de dag. Ik vind het alleen raar dat ik de enige ben die dit heeft, tenminste volgens Liebherr.
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 a 7 graden in de koelkast is voldoende voor normaal gebruik.
Verpak de groente in een plastic zak, de groente blijft malser doordat het niet uitdroogt
Alle waren in de koelkast afsluiten d.m.v. deksels of folie zodat er geen overtollig vocht in de kast kan ontstaan, dit vocht condenseert op de koudste plaats en dat is de glasplaat boven de groentelade.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ijsklontje,
grappig dat je dat zegt van alle groenten in plastik houden. Volgens Liebherr was dat nou juist het probleem, dat er bij mij teveel in plastik zat. Maar met plastik ligt de groenten in elk geval niet in de nattigheid.
Ik zal iets beter mijn best doen met alles afdekken. bedankt voor de tip
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...