Ga naar inhoud

Gaggenau SK 543 062 side by side


Gast

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, Ik woon in Singapore. Heb in 2002 deze side by side koelkast gekocht. Nu is er een elektrisch probleem en de repararatiekosten gaan me 1450 Euros kosten. (oa. moet de complete deur vernieuwd worden, daar de elektrische draden daarin gegoten schijnen te zijn). De ijskast kostte me in 2002 3000 Euros. Als pleister op de wonde heeft Gaggenau (Bosch Siemens GmbH) mij een showroom model aangeboden van een nieuwer model R495 330 (aluminium) voor de helft van de prijs nl. 3500 Euros. Maar met 1 jaar garantie ipv de gewoonlijke 2 jaar. Ik heb tot maandag de tijd om een beslissing te nemen. Wat moet ik doen. Mijn oude koelkast is als nieuw, maar hij moet echt gerepareerd worden.
Hoor graag Uw reacties. Gaby Buijs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de koelkast is 9 jaar oud. Neemt niet weg dat het niet leuk is.
Ik weet niet hoe de wetgeving in Singapore is, maar in Nederland komen ze niet weg met 1 jaar garantie. Of het nu een showmodel is of niet.
Kijk eens wat de koelkast in de winkel kost. Deze is vaak de helft of minder dan de adviesprijs. Tenminste in Nederland...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Ernst voor Uw antwoord.
Dit model wordt niet zozeer in de winkel verkocht.Hier in Singapore heeft Gaggenau een speciale afdeling die alleen leveren aan huizenprojekten. Dan worden keukens geleverd met bijv. alle apparatuur van Gaggenau en als bijv een ijskast een "stand alone" is, dus niet ingebouwd, dan zet Gaggenau ook bijv. hun ijskast on show voor misschien een paar maanden. Dit is dus voor showflats die voor het publiek te bekijken is. Als nu iemand geen interesse heeft voor de Gaggenau ijskast, dan gaat deze terug naar het magazijn maar mag niet als nieuw verkocht worden. Mij werd inderdaad een prijs opgegeven van 11.660,= SingDollars (Euros 6,662 Euros) nieuw, maar aangezien ze niet in de winkel verkocht worden, kan ik dit niet nagaan.
Wel heb ik natuurlijk in Duitsland gegoogled en vind prijzen varierend tussen 1300 en 2299 Euros (?), zie ook http://www.hvr-24.de/product_info.php?refID=ide&info=p300_gaggenau-side-by-side-rs-495-330-aluminium.html voeg daaraan toe de zeevrachtkosten etc. zou ik op hetzelfde uitkomen. Volgens zeggen heeft de koelkast niet aangestaan in het showflat, alleen maar de lichtjes binnenin, dus hij heeft niet gewerkt. U vindt dus 9 jaar voor een ijskast behoorlijk? Ik kan het niet over mn hart krijgen onze ijskast te laten verschrotten want hij is echt nog als nieuw. Aan de andere kant, er weer een smak geld tegenaan te gooien en dan maar 3 maanden garantie en dan nog wordt de rest van de ijskast er niet jonger op. Dus eigenlijk misschien toch maar het showmodel nemen. Heb de reparatieman van Gaggenau eerlijk gevraagd wat hij zou doen als hem dat overkwam en hij zei mij eerlijk "niet repareren want je weet niet wat dadelijk ook weer in elkaar stort....". Het probleem van mijn kast was dat hij soms (echt maar soms) geen signaal kreeg om op te houden met defrosten, dus werd er warme lucht in de vriezerruimte geblazen. Na maanden zijn we er achter gekomen dat als we de deur open en dicht deden, de ijskast weer normaal werkte. (Achteraf zegt Gaggenau inderdaad dat er een lose wire zat maar door het design van de ijskast moeten er behoorlijk wat onderdelen o.a. deur/strippen/handel/e-modules, etc. uitgewisseld worden.) Dat is allemaal leuk als je thuis bent maar als het 's nachts gebeurd wordt je welkom geheten met natte voeten in de keuken plus al je eten verknald. Dus..... toch maar vernieuwen?
In Singapore hebben we geen stricte regels t.a.v. garantievoorzieningen. Normaal is 1 jaar en kan je dit zelf verlengen door wat exta te betalen. Gaggenau echter geeft 2 jaar, maar geeft mij dus maar 1 jaar. Heb zelfs een brief geschreven naar BSH Bosch Siemens Hausgeraete GmbH Muenchen met mn probleem maar hoor daar vandaan dus niets. Groeten Gaby Buijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel niet dat je de koelkast na 9 jaar kunt afschrijven, maar op die leeftijd kan er eens iets stuk gaan. In dit geval gaat het uiteindelijk maar om een draadbreuk, alleen is dit niet zo makkelijk te verhelpen.
Veel succes met je keuze. Dit kan ik verder niet beoordelen van hier.
Is alles daar zo duur of alleen Gaggenau?
Ga anders eens voor een ander merk dat daar beter vertegenwoordigd is. LG is echt geen slecht merk en is daar volgens mij voordeliger dan hier. Het komt volgens mij daar uit de regio. Of heb ik het mis?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenmorgen Ernst, LG is hier inderdaad populair. Het is een Koreaanse koelkast. Wat mij opvalt is dat elke ijskast zo "flimsy" aanvoelt. Pak je de deurhandle van een Gaggenau of Miele dan heb je wat solids in je hand. Bosch brengt ook hun nieuwe side by side KAD62P90 in. Een pracht ijskast (gemaakt in China) maar toch niet de kwaliteit van Gaggenau ondanks zn 2 compressors. Het probleem is dat als al eens een echt goede ijskast hebt gehad, je niet terug wil gaan in kwaliteit! (Maar ja, aan de andere kant, er na 9 jaar mee ophouden toont ook niet echt van goede kwaliteit!) Vind U het trouwens normaal dat voor een los draadje er zoveel veranderd moet worden. Dan is er toch wat loos met het ontwerp? Koelkasten als GE worden ook niet meer in US gemaakt maar in Mexico. Amara, wat een goede ijskast is, die wordt hier binnengebracht in zwart en lokaal worden er dan RVS panelen/deuren opgezet. Ben ik ook niet weg van. Ik wou maar dat ze hier Atag hadden, maar die wordt hier niet binnen gebracht. Heeft U trouwens wel eens gehoord van Blomberg. (Duits merk maar in Turkije gebouwd). (KWD 1440 X). Bijna gekocht (3000 Euros) maar toen bleek dat je het water voor ijsklontjes zelf moet opvullen (dus geen aut. wateraansluiting), lamaar dus! Als je Koreaanse/Chineze kasten wil, dan is dat niet te duur. Wil je Europees of Amerikaans dan gaat de kassa rinkelen. Maandag neem ik denk ik de beslissing voor dat showflat model, als er tenminste een beschadigingen zijn. Dit is aluminium zijkant/deur. Neem aan dat daar geen koelkastmagneetjes tegenaan plakken? Groetjes Gaby Buijs
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Goedenmorgen Ernst, hoop dat je nog steeds op dit forum zit. Heb dus inderdaad mn oude koelkast ingeruild tegen een nieuwe Gaggenau, type RS495-330, alu uitvoering. Na een paar dagen kreeg ik problemen, had ijspegels in het vriesgedeelte. Service man kwam en heeft met een haardroger het rubber aan de bovenkant wat soepeler gemaakt. Maar probleem niet opgelost daardoor. Toen de heel rubber manchet omgedraaid (dus bovenkant beneden en vv). Probleem bestond nog steeds. COnclusie: de body van de ijskast was gedeformeerd dus het rubber kon niet goed aansluiten. Kreeg uiteindelijk een andere nieuwe ijskast die na 2 weken het zelfde probleem geeft. Weer ijspegels in het vriesgedeelte en water op de bovenste plank in het koelgedeelte. ik vind ook dat de ijsklontjes er nooit heel uitkomen, maar soms in stukken (terwijl de keuzeknop voor hele klonten wordt ingedrukt) en dat het ijs zelf doorzichtig is, wat volgens mij duidt op het feit dat de klonten in de voorraadbak in de freezer al lichtelijk aan het smelten zijn. Als je ijsklonte wilt hebben, krijg je ook altijd spetters water mee. Ook is het water wat er uit komt niet altijd koel. Is dit probleem bekend in Nederland?
Bedankt Gaby Buijs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...