Gast Geplaatst: 23 maart 2011 Delen Geplaatst: 23 maart 2011 We hebben al 3 jaar een Edy KK3880 en sinds deze week koelt noch vriest hij. Gisteren de condensor nog maar eens gereinigd en na twee pogingen van een uur rust begon hij weer wat te koelen en te vriezen. Helaas van korte duur want vanochtend was de hele (koel)kast weer op kamertemperatuur. Het lullige van het hele verhaal is dat ik nu nét twee weken buiten de garantie zit. Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ernst Geplaatst: 23 maart 2011 Delen Geplaatst: 23 maart 2011 Het enige wat je zou kunnen bekijken is het startrelais op de compressor. Voor zover ik weet is het een electronisch gestuurde koelkast met ingeschuimde temperatuurvoeler bij de verdamper in het vriesgedeelte. Deze kun je dus niet vervangen. Ook zou de besturingsprint bovenin defect kunnen zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsklontje Geplaatst: 23 maart 2011 Delen Geplaatst: 23 maart 2011 Bel de fabrikant, twee weken buiten de garantie moeten ze niet moeilijk over doen als ze een beetje service hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 24 maart 2011 Delen Geplaatst: 24 maart 2011 De fabrikant is in mei 2009 failliet gegaan. Dus de leverancier maar gebeld en die zegt gewoon 'pech'. Wel werd er gezegd dat omdat hij nog maar 3 jaar oud is de reparatiekosten niet hoger moegen zijn dan 230. Daarboven betaald de leverancier de rest (en voor 50 meer heb je een andere koelkast). Maar hoe weet ik of het startrelais of de print kapot is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ernst Geplaatst: 24 maart 2011 Delen Geplaatst: 24 maart 2011 Krijgt het startrelais wel spanning, dan is het startrelais defect. Uiteindelijk is het een kwestie van vervangen of de multimeter erbij pakken en de boel doormeten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 25 maart 2011 Delen Geplaatst: 25 maart 2011 Helaas geen multimeter. Ik wilde eigenlijk kijken of het niet de thermostaat kon zijn door hem door te verbinden. Alleen nu weet ik wel waar hij zit maar heb geen idee hoe ik hem eruit krijg. Kan geen schroeven vinden en gaan wrikken is ook zo zonde. Heeft iemand een idee waar ik een handleiding kan vinden. Die ik heb was de verkeerde. Het is model KD2884 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ernst Geplaatst: 25 maart 2011 Delen Geplaatst: 25 maart 2011 Zit bij deze kast het controlepaneel boven de deur? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.