Ga naar inhoud

Koelkast is enkel nog maar -kast


Gast

Aanbevolen berichten

We hebben al 3 jaar een Edy KK3880 en sinds deze week koelt noch vriest hij. Gisteren de condensor nog maar eens gereinigd en na twee pogingen van een uur rust begon hij weer wat te koelen en te vriezen. Helaas van korte duur want vanochtend was de hele (koel)kast weer op kamertemperatuur.
Het lullige van het hele verhaal is dat ik nu nét twee weken buiten de garantie zit.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat je zou kunnen bekijken is het startrelais op de compressor.
Voor zover ik weet is het een electronisch gestuurde koelkast met ingeschuimde temperatuurvoeler bij de verdamper in het vriesgedeelte. Deze kun je dus niet vervangen.
Ook zou de besturingsprint bovenin defect kunnen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De fabrikant is in mei 2009 failliet gegaan. Dus de leverancier maar gebeld en die zegt gewoon 'pech'. Wel werd er gezegd dat omdat hij nog maar 3 jaar oud is de reparatiekosten niet hoger moegen zijn dan €230. Daarboven betaald de leverancier de rest (en voor €50 meer heb je een andere koelkast).

Maar hoe weet ik of het startrelais of de print kapot is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas geen multimeter.
Ik wilde eigenlijk kijken of het niet de thermostaat kon zijn door hem door te verbinden. Alleen nu weet ik wel waar hij zit maar heb geen idee hoe ik hem eruit krijg. Kan geen schroeven vinden en gaan wrikken is ook zo zonde. Heeft iemand een idee waar ik een handleiding kan vinden. Die ik heb was de verkeerde.
Het is model KD2884
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...