timo2011 Geplaatst: 12 oktober 2013 Delen Geplaatst: 12 oktober 2013 Hier ook samsung koelvries rl40gphs, blauwe led brand nauwelijks meer, heb display gedemonteerd en mijn conclusie is dat de blauwe leds gewoon opgebrand zijn, wordt nieuw display kopen aangezien de garantie termijn is vervallen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lafuma Geplaatst: 20 oktober 2013 Delen Geplaatst: 20 oktober 2013 Mijn koelkast en die van famillielid ook display kapot na 2 jaar,weet iemand waar de display te koop is in België? Heb ook een Samsung wasmachine,display begint ook raar te doen, ook na 2 jaar. Samsung nooit meer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
inge Geplaatst: 26 oktober 2013 Delen Geplaatst: 26 oktober 2013 Hetzelfde probleem is door monteur Samsung verholpen door vervangen van een printplaat dat op de display zit. Van de voorkant is de display te verwijderen (bevestigd middels een schroef). De display is dus niet vervangen en er was geen sprake van een kabelbreuk. Probeer dus de printplaat te vervangen. Moet te krijgen zijn bij samsung zelf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gabriel Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Ik heb ook dezelfde probleem. Ik heb een samsung No-frost koelcombinatie. Ik had een nieuwe display (DA97-05487M) gekocht en het probleem is niet opgelost. Sommige blauw ledjes branden niet. En als je samsung belt, se praten meteen over 150 euro aan reparatie kosten! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hans de Groot Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 De oplossing is eigenlijk eenvoudig. Verwijder het bedieningspaneel uit de deur (kan er met een klein schroevendraaiertje zo uitgewipt worden). Bestel bij onderdelenstraat.nl een nieuw afdekkap bedieningspaneel RL34E, 2008GVE, kosten ? 41,71 excl. verzendkosten, en vervang het oude paneel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To Geplaatst: 4 maart 2014 Delen Geplaatst: 4 maart 2014 Het probleem is tweeledig. De blauwe ledjes branden zo fel dat ze vroegtijdig op zijn en dan kun je alleen de gehele unit vervangen voor 41 euro en deze is er aan de voorkant uit te wippen (onder in de midden zit een uitsparing waar je b.v. met een voelermaatje tussen kunt friemelen. Als alles weer werkt gaat er waarschijnlijk een breuk in het kabelboompje ontstaan bij het scharnierpunt van de deur ,je zou dan denken mijn display is opnieuw defekt maar dit heeft dus een andere oorzaak.Samsung doet gehele deur vervangen omdat de kabelboom in de deur loopt en niet meer los te halen is. Zelf kun je bij het scharnier het kabelboompje ontdoen van de zwarte tape en nieuw stukjes draad tussensolderen bij de draadjes waar een breuk in zit anders heb je wel even langer werk o ze allemaal te doen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jacoveer2 Geplaatst: 22 mei 2014 Delen Geplaatst: 22 mei 2014 ik heb de koelvrieskast rl34ecsw waar de display van kapot is , weet iemand hoe ik deze eruit krijgt en als hij eruit is of ik dan middels een stekker of iets dergelijks aan kan sluiten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kruimeltje 43 Geplaatst: 1 juni 2014 Delen Geplaatst: 1 juni 2014 Hallo allemaal. Heerlijke he zo,n koelvries combinatie van Samsung. Heb zelf de Rl34EGSW met het zelfde probleem, display met ondefinieerbare tekens en streepjes.Samsung gebeld, de reparatie mocht niet meer kosten dan 192Euro, of ik maar even wilde bevestigen,dan kon ze de papieren in orde maken, werd er gezegd aan de andere kant van de telefoonlijn, nou niet dus, ik ga zelf wel aan de slag, de draadboom is het niet, het "moederboard" ook niet, anders zou de combinatie ook niet werken, dus blijft het display over.Ik kom hier op terug als reparatie gelukt is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peter Geplaatst: 11 juli 2014 Delen Geplaatst: 11 juli 2014 Wat een slechte koelkast voor dat geld, display doet het bijna niet meer De deur is al een keer vervangen Bij ons nooit meer dingen van samsung Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Art Geplaatst: 5 augustus 2014 Delen Geplaatst: 5 augustus 2014 Ik heb ook een samsung koelkast met 2displays. Bij mij ook dezelfde probleem. Ik vind het triest dat een koelkast van 1499 euro zulke defecten moet krijgen. Maar nog schandaliger vind ik dat Samsung blijft zijn voet stijf houden dat dit probleem bij hun echt niet bekend is en dat ze er echt niets aan kunnen doen. Nou... schandalig !!!!!!!! Nooit meer een Samsung !!!@@ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sascha Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 Mijn lampjes zijn nu beide bijna uit (koel en vries gedeelte)! De resterende streepjes van het koelgedeelte knipperen nu ook, ik heb niet het idee dat hij nog koelt!!! Vriezer lijkt wel ok. Ik heb de koelkast nu 5 jaar.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rogier Geplaatst: 14 augustus 2014 Delen Geplaatst: 14 augustus 2014 Had het zelfde probleem met mijn koelkast. Omdat er zoveel klachten zijn, en Samsung geen coulance verleent, ben ik opzoek gegaan naar een goede oplossing voor dit probleem Probleem was, is dat een reparatie met de originele onderdelen het werkelijke probleem niet oplost. Hierdoor zit je met 2 jaar weer uitval van het display. Dit is niet duurzaam, en kost bovendien een hoop geld voor niks. Mijns inziens, is vervanging alleen, dus niet genoeg. Een modificatie van de print is noodzakelijk, zodat de display niet na 2 jaar weer gaat uitvallen. Als u op marktplaats zoekt op "Samsung RL" vindt u meer informatie vr gr Rogier Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
antiek Geplaatst: 6 januari 2015 Delen Geplaatst: 6 januari 2015 hier het zelfde probleem met de RL55VTEBG display nu voor de zesde keer stuk net 2 jaar oud en volgens SAMUNG buiten de garantie willen wel repareren maar dan zijn de eerste 179 euro voor mijn rekening. ik ben het hier niet mee eens,en heb nu een brief naar samsung gestuurd. dus voor mij ook nooit meer een samsung Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Geplaatst: 6 januari 2015 Delen Geplaatst: 6 januari 2015 Voor een koelkast van een fabrikant als Samsung verwacht je niet dat deze na zo'n korte tijd al kuren gaat vertonen. Zeker niet gezien de prijs die er gemiddeld voor een Samsung koelkast wordt betaald. Ik hoor gelukkig ook erg veel positieve verhalen over de koelkasten van Samsung, maar ik kan begrijpen dat u er op bent uitgekeken. Spijtig om te horen dat de fabrikant niet tegemoet wil komen qua reparatie en dergelijke. Zou u hier kunnen laten weten wat de schriftelijke reactie van Samsung is? Succes ermee! Met vriendelijke groet, Marvin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
A.J.Dekkers Geplaatst: 30 januari 2015 Delen Geplaatst: 30 januari 2015 En ook bij ons begeven de ledjes het na enkele jaren gebruik nu een voor een. Over de koel-vriescombi ben ik uitstekend tevreden, maar als ik op het forum zo hoor, dat Samsung niet achter zijn eigen produkt staat. Dan voor mij geen Samsung meer. Ga op zoek naar een display (hopelijk te vinden bij e.o.a. onderdelenshop). Lukt het niet dan Samsung naar de schroothoop en in elk geval nooit meer Samsung. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Walter Jaegermann Geplaatst: 16 mei 2016 Delen Geplaatst: 16 mei 2016 Hier hetzelfde laken en pak: blauwe LEDs gingen al na een jaar defect. Type kast RL40HGPS. Tot een jaar of twee kon je nog een beetje lezen wat er op de display stond. 13 maart 2009 gekocht en nu niet meer te zien wat er staat. We weten ook niet hoe de machine nu is ingesteld, je kunt niets meer zien. Ook hebben we last van enorme ijsvorming onder in de ijskast. Al met al niet de kwaliteit die wij verwachtten toen wij dit veelgeprezen merk kochten. Het was ook een redelijk dure kast destijds, 500,- Euro. Als Samsung nu zegt dat dit een onbekende klacht is, dan (blijkt uit dit forum alleen al) dat ze gewoon keihard liegen. Voor ons geen Samsung ijskast meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D.A. Ploeg Geplaatst: 23 mei 2016 Delen Geplaatst: 23 mei 2016 Hallo, Wij hebben in 2008 de Samsung RL40HGPS Silver gekocht. Tot een jaar geleden waren we erg tevreden over deze koelkast. Mooi design, handige "No Frost" koelkast. Vorig jaar ging het display kapot waardoor we nog maar een aantal streepjes zagen van de blauwe lichtjes. Het vries gedeelte begon sinds een paar maanden te lekken. Wij alles eruit gehaald en er zat werkelijk waar overal ijs. De onderste lade kan bijna niet meer open. Sinds gisteren valt ineens het koelgedeelte uit. Dus de koelkast doet het niet meer en het vriesgedeelte wel. Mijn man is elektricien en die heeft er naar gekeken maar kan het zo snel niet vinden. Ik ga nu de Mediamarkt/ Samsung opbellen wat ze kunnen doen aangezien deze koelkast nu 7,5 jaar uit is. Vroeger gingen de koelkasten veel langer mee. Helaas tegenwoordig niet meer. Voor ons geen Samsung meer in ieder geval! Ik heb al een keer gebeld naar Samsung maar inderdaad valt het buiten de garantie en de kosten van de monteur zijn ?150,00 + de onderdelen etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Walter Lisken Geplaatst: 21 september 2016 Delen Geplaatst: 21 september 2016 Ik zag dat ik niet de enigste ben kan niet kijken hoeveel graden de koelkast en vries is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan Dekker Geplaatst: 28 maart 2017 Delen Geplaatst: 28 maart 2017 Van onze Samsung koel/vriescombinatie RL58GQEIH deed het display het ook niet meer goed. De koelkast was net 2 jaar geweest. Reparatie zou onder coulance ca. ?180 zijn. Echter was het ons opgevallen dat er ledjes aan en uit gingen bij openen of sluiten van de deur. Dus toch maar even een op de deur de ingeklemde deksel er uit geklikt en wat blijkt de display problemen bij onze, en ik denk bij ander ook, is een ontwerp fout van Samsung de draden worden door de constructie van de witte kunststof geleider op het scharnier letterlijk doorgesneden als de deur open en dicht gedaan word in de loop van de tijd. Samsung hiervan op de hoogde gebracht dat wij niet van plan waren hun fout op onze kosten te repareren. Maar nee alleen de coulance werd toegepast. Samsung gemeld om die coulance maar te stoppen waar de zon niet schijnt. Zelf de doorgesneden draden gerepareerd (7!!!) door aan weerszijde van breuk de draden ca. 4cm in te korten en een draadje van circa 8 cm er tussen gesoldeerd. Voortijdig stukjes krimpkous geplaatst zodat alles netjes geïsoleerd kon worden nadien. Specifiek niet direct de breuk gerepareerd omdat anders de reparaties direct op de plek van de meeste buig belasting zouden zitten. Nadien de hele bundel opnieuw afgetaped. En uit de witte kunststof geleider een hoek geknipt om kabel boom ruimte geven. En nu doet hij het weer normaal voor niet meer ls ?5,- en een uurtje of twee werk. PS voor mij geen Samsung meer!!!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dennis wes Geplaatst: 28 oktober 2017 Delen Geplaatst: 28 oktober 2017 Ik heb ook dit probleem.Wel snel voor een display.Is er al een Oplossing?.Wil het graag repareren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Edwin de Jong Geplaatst: 22 april 2018 Delen Geplaatst: 22 april 2018 Ook ik heb een Samsung RL40HGPS met hetzelfde probleem. Inmiddels zij alle ledlampjes stuk. Kennelijk is hier sprake van een structurele fabrieks-/ontwerpfout. Het is natuurlijk een schande dat de importeur van Samsung blijft ontkennnen (liegen) dat er sprake is van een ondeugdelijk apparaat. Veel negatieve publicaties op social medea en consumentensite lijkt mij een passend antwoord op dergelijk (ranzige) praktijken. Voor mij uiteraard nooit meer een Samsung koelkast. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Red Geplaatst: 9 december 2018 Delen Geplaatst: 9 december 2018 Hoi, Heb zojuist het probleem zelf opgelost. Display eruit wippen en loskoppelen, kabelbreuk zit aan de bovenkant bij deurscharnier 2 Kapjes bovenkant, alswel kapje scharnierpunt loshalen Bekapeling solderen , alles netjes terugplaatsen : klaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
henrid Geplaatst: 18 april 2020 Delen Geplaatst: 18 april 2020 Ojee ik heb hetzelfde. Na verloop van tijd steeds meer ledjes defect, en temperatuur was alleen in te stellen op moment dat een ledje brandde. Ik vermoedde al de kabel bij het scharnier want dat ziet er slecht uit. Intussen doet geen enkel ledje het meer, en om de minuut gaat het ding piepen alsof de deur openstaat. Oftewel, bedrading waarschijnlijk kapot, geen ledjes, niets in te stellen, en ook nog de piepjes. Ik lees hier over Handige Harry's die het zelf simpel schijnen te repareren. Diegene mag hier wel ff reageren of contact met mij opnemen om het bij mij te solderen. Groet en alvast bedankt. Edit: half uurtje later, kapjes eraf gehaald, 7 van de 11 kabeltjes waren doorgesneden, stukje gestript en aan elkaar gedraaid, korte termijn oplossing gereed, alle ledjes werken weer zoals vroeger en geen piepjes meer, nu nog een soldeerbout en krimpkous scoren voor nette afwerking. En daar vraagt Samsung minimaal 150 Euro voor? Schaamteloos. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harald Geplaatst: 18 oktober 2020 Delen Geplaatst: 18 oktober 2020 Wij hebben dit probleem dus ook met onze Samsung RL40HGPS. Ik heb de bedrading nagekeken in het scharnierpunt, echter hier is niks kapot! Terwijl het apparaat inmiddels bijna 12 jaar in gebruik is. Of zouden de draden inwendig doormidden zijn? Op het display brand al jaren nog maar ongeveer 1/4 van het aantal ledjes..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
M. de Vries Geplaatst: 22 november 2020 Delen Geplaatst: 22 november 2020 Ik heb een RL38HCPS en na 3 jaar ging display steeds meer uit. Nu eens gaan Googlen voor een nieuw display en vond dit forum. Ik als techneut eerst eens kabelboom bij scharnier bekeken...vond 8 losse aders... Deze aan elkaar gesoldeerd en whala... als deed het weer. Bedankt voor de tip. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.