Ga naar inhoud

Samsung blauwe led display defect


Pyl

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hetzelfde probleem is door monteur Samsung verholpen door vervangen van een printplaat dat op de display zit. Van de voorkant is de display te verwijderen (bevestigd middels een schroef). De display is dus niet vervangen en er was geen sprake van een kabelbreuk. Probeer dus de printplaat te vervangen. Moet te krijgen zijn bij samsung zelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
Het probleem is tweeledig.
De blauwe ledjes branden zo fel dat ze vroegtijdig op zijn en dan kun je alleen de gehele unit vervangen voor 41 euro en deze is er aan de voorkant uit te wippen (onder in de midden zit een uitsparing waar je b.v. met een voelermaatje tussen kunt friemelen.

Als alles weer werkt gaat er waarschijnlijk een breuk in het kabelboompje ontstaan bij het scharnierpunt van de deur ,je zou dan denken mijn display is opnieuw defekt maar dit heeft dus een andere oorzaak.Samsung doet gehele deur vervangen omdat de kabelboom in de deur loopt en niet meer los te halen is.
Zelf kun je bij het scharnier het kabelboompje ontdoen van de zwarte tape en nieuw stukjes draad tussensolderen bij de draadjes waar een breuk in zit anders heb je wel even langer werk o ze allemaal te doen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...
Hallo allemaal.
Heerlijke he zo,n koelvries combinatie van Samsung. Heb zelf de Rl34EGSW met het zelfde probleem, display met ondefinieerbare tekens en streepjes.Samsung gebeld, de reparatie mocht niet meer kosten dan 192Euro, of ik maar even wilde bevestigen,dan kon ze de papieren in orde maken, werd er gezegd aan de andere kant van de telefoonlijn, nou niet dus, ik ga zelf wel aan de slag, de draadboom is het niet, het "moederboard" ook niet, anders zou de combinatie ook niet werken, dus blijft het display over.Ik kom hier op terug als reparatie gelukt is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
Ik heb ook een samsung koelkast met 2displays. Bij mij ook dezelfde probleem. Ik vind het triest dat een koelkast van 1499 euro zulke defecten moet krijgen. Maar nog schandaliger vind ik dat Samsung blijft zijn voet stijf houden dat dit probleem bij hun echt niet bekend is en dat ze er echt niets aan kunnen doen.

Nou... schandalig !!!!!!!! Nooit meer een Samsung !!!@@
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had het zelfde probleem met mijn koelkast.
Omdat er zoveel klachten zijn,
en Samsung geen coulance verleent, ben ik opzoek gegaan naar een goede oplossing voor dit probleem

Probleem was, is dat een reparatie met de originele onderdelen het werkelijke probleem niet oplost.
Hierdoor zit je met 2 jaar weer uitval van het display.
Dit is niet duurzaam, en kost bovendien een hoop geld voor niks.

Mijns inziens, is vervanging alleen, dus niet genoeg.
Een modificatie van de print is noodzakelijk, zodat de display niet na 2 jaar weer gaat uitvallen.

Als u op marktplaats zoekt op "Samsung RL" vindt u meer informatie

vr gr Rogier

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
hier het zelfde probleem met de RL55VTEBG
display nu voor de zesde keer stuk
net 2 jaar oud en volgens SAMUNG buiten de garantie willen wel repareren maar dan zijn de eerste 179 euro voor mijn rekening.
ik ben het hier niet mee eens,en heb nu een brief naar samsung gestuurd.
dus voor mij ook nooit meer een samsung
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een koelkast van een fabrikant als Samsung verwacht je niet dat deze na zo'n korte tijd al kuren gaat vertonen. Zeker niet gezien de prijs die er gemiddeld voor een Samsung koelkast wordt betaald.

Ik hoor gelukkig ook erg veel positieve verhalen over de koelkasten van Samsung, maar ik kan begrijpen dat u er op bent uitgekeken. Spijtig om te horen dat de fabrikant niet tegemoet wil komen qua reparatie en dergelijke. Zou u hier kunnen laten weten wat de schriftelijke reactie van Samsung is?

Succes ermee!

Met vriendelijke groet,
Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
En ook bij ons begeven de ledjes het na enkele jaren gebruik nu een voor een. Over de koel-vriescombi ben ik uitstekend tevreden, maar als ik op het forum zo hoor, dat Samsung niet achter zijn eigen produkt staat. Dan voor mij geen Samsung meer. Ga op zoek naar een display (hopelijk te vinden bij e.o.a. onderdelenshop). Lukt het niet dan Samsung naar de schroothoop en in elk geval nooit meer Samsung.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Hier hetzelfde laken en pak: blauwe LEDs gingen al na een jaar defect. Type kast RL40HGPS. Tot een jaar of twee kon je nog een beetje lezen wat er op de display stond. 13 maart 2009 gekocht en nu niet meer te zien wat er staat. We weten ook niet hoe de machine nu is ingesteld, je kunt niets meer zien. Ook hebben we last van enorme ijsvorming onder in de ijskast. Al met al niet de kwaliteit die wij verwachtten toen wij dit veelgeprezen merk kochten. Het was ook een redelijk dure kast destijds, 500,- Euro. Als Samsung nu zegt dat dit een onbekende klacht is, dan (blijkt uit dit forum alleen al) dat ze gewoon keihard liegen. Voor ons geen Samsung ijskast meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Wij hebben in 2008 de Samsung RL40HGPS Silver gekocht. Tot een jaar geleden waren we erg tevreden over deze koelkast. Mooi design, handige "No Frost" koelkast. Vorig jaar ging het display kapot waardoor we nog maar een aantal streepjes zagen van de blauwe lichtjes. Het vries gedeelte begon sinds een paar maanden te lekken. Wij alles eruit gehaald en er zat werkelijk waar overal ijs. De onderste lade kan bijna niet meer open. Sinds gisteren valt ineens het koelgedeelte uit. Dus de koelkast doet het niet meer en het vriesgedeelte wel. Mijn man is elektricien en die heeft er naar gekeken maar kan het zo snel niet vinden. Ik ga nu de Mediamarkt/ Samsung opbellen wat ze kunnen doen aangezien deze koelkast nu 7,5 jaar uit is. Vroeger gingen de koelkasten veel langer mee. Helaas tegenwoordig niet meer. Voor ons geen Samsung meer in ieder geval! Ik heb al een keer gebeld naar Samsung maar inderdaad valt het buiten de garantie en de kosten van de monteur zijn ?150,00 + de onderdelen etc.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 6 maanden later...
Van onze Samsung koel/vriescombinatie RL58GQEIH deed het display het ook niet meer goed. De koelkast was net 2 jaar geweest. Reparatie zou onder coulance ca. ?180 zijn. Echter was het ons opgevallen dat er ledjes aan en uit gingen bij openen of sluiten van de deur.
Dus toch maar even een op de deur de ingeklemde deksel er uit geklikt en wat blijkt de display problemen bij onze, en ik denk bij ander ook, is een ontwerp fout van Samsung de draden worden door de constructie van de witte kunststof geleider op het scharnier letterlijk doorgesneden als de deur open en dicht gedaan word in de loop van de tijd.
Samsung hiervan op de hoogde gebracht dat wij niet van plan waren hun fout op onze kosten te repareren. Maar nee alleen de coulance werd toegepast.
Samsung gemeld om die coulance maar te stoppen waar de zon niet schijnt.
Zelf de doorgesneden draden gerepareerd (7!!!) door aan weerszijde van breuk de draden ca. 4cm in te korten en een draadje van circa 8 cm er tussen gesoldeerd. Voortijdig stukjes krimpkous geplaatst zodat alles netjes geïsoleerd kon worden nadien. Specifiek niet direct de breuk gerepareerd omdat anders de reparaties direct op de plek van de meeste buig belasting zouden zitten. Nadien de hele bundel opnieuw afgetaped. En uit de witte kunststof geleider een hoek geknipt om kabel boom ruimte geven.
En nu doet hij het weer normaal voor niet meer ls ?5,- en een uurtje of twee werk.

PS voor mij geen Samsung meer!!!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
  • 5 maanden later...
Ook ik heb een Samsung RL40HGPS met hetzelfde probleem. Inmiddels zij alle ledlampjes stuk.
Kennelijk is hier sprake van een structurele fabrieks-/ontwerpfout. Het is natuurlijk een schande dat de importeur van Samsung blijft ontkennnen (liegen) dat er sprake is van een ondeugdelijk apparaat.
Veel negatieve publicaties op social medea en consumentensite lijkt mij een passend antwoord op dergelijk (ranzige) praktijken.
Voor mij uiteraard nooit meer een Samsung koelkast.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
Hoi,
Heb zojuist het probleem zelf opgelost.
Display eruit wippen en loskoppelen, kabelbreuk zit aan de bovenkant bij deurscharnier
2 Kapjes bovenkant, alswel kapje scharnierpunt loshalen
Bekapeling solderen , alles netjes terugplaatsen : klaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Ojee ik heb hetzelfde. Na verloop van tijd steeds meer ledjes defect, en temperatuur was alleen in te stellen op moment dat een ledje brandde. Ik vermoedde al de kabel bij het scharnier want dat ziet er slecht uit. Intussen doet geen enkel ledje het meer, en om de minuut gaat het ding piepen alsof de deur openstaat. Oftewel, bedrading waarschijnlijk kapot, geen ledjes, niets in te stellen, en ook nog de piepjes. Ik lees hier over Handige Harry's die het zelf simpel schijnen te repareren. Diegene mag hier wel ff reageren of contact met mij opnemen om het bij mij te solderen.
Groet en alvast bedankt.

Edit: half uurtje later, kapjes eraf gehaald, 7 van de 11 kabeltjes waren doorgesneden, stukje gestript en aan elkaar gedraaid, korte termijn oplossing gereed, alle ledjes werken weer zoals vroeger en geen piepjes meer, nu nog een soldeerbout en krimpkous scoren voor nette afwerking. En daar vraagt Samsung minimaal 150 Euro voor? Schaamteloos.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Wij hebben dit probleem dus ook met onze Samsung RL40HGPS. Ik heb de bedrading nagekeken in het scharnierpunt, echter hier is niks kapot! Terwijl het apparaat inmiddels bijna 12 jaar in gebruik is. Of zouden de draden inwendig doormidden zijn? Op het display brand al jaren nog maar ongeveer 1/4 van het aantal ledjes.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in




×
×
  • Nieuwe aanmaken...