Ga naar inhoud

Samsung blauwe led display defect


Pyl

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Samsung koelkast ( RL40HGPS1/XEG )
met een blauw led display aan de voorkant.
Maar nu gaan er na 2,5 jaar steeds meer ledjes van het display stuk.
Een kennis heeft precies dezelfde koelkast en precies hetzelfde probleem.

Iemand enig idee of dit simpel te repareren is?

Alvast bedankt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 4 weken later...
Van mijn samsung koelkast is ook het display kapot, net buiten de 2 jaar garantie. Kosten ? 150 euro ! Ik ga een brief sturen aangezien ze op een email niet reageren. Mag ik dit forum er ook in vermelden ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfde probleem, oorzaak is echter kabelbreuk in de kabel deze op het scharnierpunt afziet. manipulatie van deze kabel doet ledjes even terug werken tot je de deur 1x open en toe hebt gedaan. ben een oplossing aan het zoeken om de 13 aderige kabel 26AWG te vervangen door er een nieuw stuk tussen te solderen maar deze is moeilijk te vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Wij hebben ook een koelkast upsidedownkast zilver RL40HGPS met een display aan de voorkant.
Hebben de koelkast nu ook 2,5 jaar en de ledjes van de display werken bijna niet meer.
Heb contact gehad met Samsung Nederland, zij vertelden mij dat Samsung dit probleem niet kent en weigeren dan ook om maar enigszins mede te werken aan kosteloze reparatie, de garantie is immers ook verlopen krijg je te horen en het probleem kennen zij echt niet. Een display kan toch niet zo snel kapot gaan, mij lijkt het eerder een fabrieksfout.
Heb nu een mail gezonden naar Trosradar.
Mijn vraag is nu of degene die deze problemen ook hebben een mailing willen doen naar Trosradar. Hoe meer reacties bij hun binnenkomen des te eerder wordt Samsung denk ik wel benadert over dit probleem of komt er misschien een oproep hiervoor.
Dus meldt je bij hen aan.
Alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...
Ook bij ons gaan van dezelfde type (RL40HGPS)de ledjes na >2 jr stuk.
Ook hetzelde verhaal van Samsung, koop maar een nieuw display.
Ben de naam ban de leverancier van deze onderdelen kwijt, is niet Samsung.
Is hier dan niets aan te doen met zo veel dezelfde klachten?
Link naar reactie
Delen op andere sites

ook hier hetzelfde probleem, de led lichtjes zijn stuk en nu kan ik van mijn vriezer niet meer zien op hoeveel graden hij staat... hij staat namelijk nu op 24 graden wat ik uit het display op maak?? maar lager dan 21 graden gaat hij niet erg vervelend dus!!!
ik heb de koelkast deze maand pas 2 jaar.... dat moet toch niet kunnen????
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Abo heeft inmiddels de oorzaak gevonden op 20-11-2011.
Voor de oplossing moet je of zelf creatief bezig gaan en de bedrading repareren of vervangen. Of een monteur inschakelen.
Van de fabrikant hoef je weinig te verwachten.
Of je moet het gevecht aandurven
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Hallo Heb dezelfde klacht en kan de koelkast en vriezer na een stroomuitval niet meer op temperatuur zetten. Helaas is dit niet alles ook wordt de koelkast aan de buitenzijde heel warm en lekt hij uit het vriesgedeelte en dat voor een koelvriescomb. van nog geen 3 jaar oud. Voor mij nooit meer een SAMSUNG.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Goedendag,
Koelkast ook de RL40 is van oktober 2010. In september 2011 Led velichting kapot en compressor van vriezer ook. Kostenloos vervangen in snelle tijd en heel netjes.
Nu jaar later weer ijsvorming, compressor weer stuk en nu koelgedeelte ook overleden.
Antwoord Samsung; buiten garantie. Kosten reparatie beginnen bij 100 euro voorrijkosten en minimaal 85 aan controle. En dat weer voor een jaar? Nooit meer Samsung dus...
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 maanden later...
Ook mijn Samsung RL40hgps heeft een defect display, ik heb al bedrading vervangen in het scharnierpunt v/d deur,maar dit mocht niet baten.wil dus een nieuw display aanschaffen maar hoe krijg ik deze eruit?Is dit een kwestie van deurrubber eruit trekken en dan het witte kunststof binnenwerk(waar de bakjes aan hangen)er voorzichtig uit zien te krijgen of is er een andere manier?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
bij mij het zelfde probleem door een kabel breuk doet het display het niet goed zou graag willen weten waar ik een nieuw kabelboompje zou kunnen halen wand het is een losse draadboom met stekkers zou toch los te moeten kopen zij.
het display kun je namelijk makelijk verwijderen gewoon aan de voorkant van de deur
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 5 maanden later...
  • 2 weken later...
Nou hier dus ook dat probleem, de 1 na de andere led gaat uit, eerst zwak branden en dan uit. Het ledje van het alarm doet het ook niet.
Koelkast is ook net buiten de garantie.
Is het makkelijk te repareren, ligt het aan de kabel, of zijn de leds stuk.
Hoor het wel.
groetjes,
Bennie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in




×
×
  • Nieuwe aanmaken...