Ga naar inhoud

Samsung koel/vries problemen


Edwin

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Amerikaanse koelkast van Samsung "rsh5ptsw", deze heeft enkele maanden probleem bij koelgedeelte, hij maakte herrie toen heb ik 3 dagen laten ontdooien hij deed weer normaal en dan paar weken goed dan weer dezelfde probleem hij maakt eerst veel herrie, daarna niet meer maar de temperatuurmeter knippert. Dus duidelijk iets niet goed maar wat? Als ik hem paar dagen stekker uit doe dan gaat weer paar weken goed maar daarna weer niet, ik heb een gevoel dat koel gedeelte dan ook te koud wordt (na ontdooien).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriesgedeelte werkt wel gewoon goed?

Dan lijkt het op een probleem met de thermostaat. Als deze defect is geeft hij geen goed signaal meer door aan de compressor en zal er dus niet of slecht gekoeld worden. Je kunt de thermostaat controleren door deze door te verbinden. Dat doe je door hem los te halen en de twee draden met elkaar te verbinden (vaak bruin en zwart). Als de compressor nu aanslaat en continu blijft draaien is dit een teken dat de thermostaat vervangen moet worden.

De thermostaat zit meestal achter de display, temperatuurknop of binnenverlichting in het koelgedeelte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Hoi,
Hier ook een pechvogel met een RSG5PURS. Dubbeldeurs met ijsdispenser 7 jr jong.Probleem: ijsjes bleven zacht. Daarintegen werkte de ijsmachine en ijs was goed. Vervolgens heb ik de temp van de vriezer verhoogd naar -22 en de turbo functie , knop links boven aangezet. Gevolg: koelkast gaat compleet uit.

Na paar dagen ontdooien aanzetten ontdooien zonder resultaat besloot ik met youtube kennis alles na te lopen.
1. Achterkant compressor en fan gecheckt. Geen issue. Compressor slaat aan als de stekker in de stop gaat.
2. Met stofzuiger stofweggezogen.
3. Printplaat gecheckt. Er zou een led moeten zijn, alleen hier geen led.
4. Binnenkant vriezer achter verlichting/ lucht circulatie opengemaakt.
Visuele check gedaan. Aantal sesnsoren genoteerd en deze besteld.
Wacht nu op levering.
intussen, na stofzuigen denk ik. Slaat deze niet meer uit. Temp staat op -22, maar vriezen doet het nauwlijks.
Inmddels werkt de ijsmachine niet meer. Pas als je op test drukt dat draait het 1x .
Ik wacht nu op de goedkope sensoren van totaal 60 euro. Als dit niet helpt ga ik de warmtevoeler vervangen.
Weet niet of ik op de goede spoor zit maar ik kan wel even zonder vriezer en hoop dat ik het zo kan verhelpen.
Tips en ideen zijn welkom.


Bestelde onderdelen bij
https://www.samsungonderdelen.com/samsung-model/rsg5purs1xef/buis.htm

5-1, 1-5 en 1-5. Zelf denk ik dat de fan achter de verlichting mss ook niet werkt 2-1.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
Hallo,
ik heb een Samsung SRS 2028 van circa 15 jaar oud.
ik had een probleem met het plastieken frame van de ijsmaker waardoor de ijsblokjes niet meer uit het bakje vielen en er steeds water in de verzamelbak kwam.
Ik verving voor de 2 de maal in 5 jaar het frame maar nu, direct na het vervangen, kreeg ik andere problemen.
Eerst begon het ijsbakje meermaals na elkaar zich te ledigen met gewoon water in zich en liep het water uit het diepvriesgedeelte. Ook heb ik nu het fenomeen dat de koelkast op het display op -18 en 4 graden staat maar intern boven de 0 graden waardoor alles ontdooit. Stekker in en uit geeft voor een paar uur soelaas maar dan hangt het systeem weer vast..... temperatuur op display blijft zoals ingesteld maar intern boven de 0 graden maar na reset van de spanning zie je dus opnieuw de reële positieve temperaturen op het display en start de compressor en gaat alles weer voor een tijdje normaal. Al één dag laten ontdooien en volledig gepoetst. Achteraan stof weggenomen van verdamper. wat moet ik vervangen. ijsmakermotor met elektronische printje/testknop?...of main board of voelers - defrost onderdelen. ik wil niet direct alles gaan bestellen wat niet kan defect zijn. Ben zelf wel technisch om één en ander te testen graag hulp
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een probleem met Samsung dubbeldeurs wel zo gekocht maar wil em graag weer werkend hebben het koelgedeelte werkt wel maar vriezen doet ie niet ik heb de achterwand in de vriezer los gehad en gekeken de fan die er in zit draait wel deur op een kier en kijken compressor lijkt ook te werken naar behoren maar vriezen doet ie niet. Kan dit met de thermofuses te maken hebben of moet ik dieper zoeken? Gr tony
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Hoi, heb een RSG5PURS1/XEF uit 2011. Vriest goed, maar koelt niet meer lekker. Bovenin is het 15, onderin 3. Ik heb de achterplaat al los gehad, beetje ijs wat er was met fohn weggehaald. Ik vermoed dat de ventilator niet goed werkt. Is dat te testen of zien? Met de deur open heb ik de ventilator iig nog niet zien draaien. Andere dingen die ik kan proberen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
  • 3 maanden later...
  • 8 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...