Ga naar inhoud

Storing Liebherr vrieskast


?

Aanbevolen berichten

Hallo Marvin,

Bedankt voor je reactie!
Dat van de thermostaat ga ik eens proberen.
Zou je mij kunnen aangeven waar te thermostaat zit? Dan ga ik eens proberen te thermostaat te omzeilen. (Zwarte en bruine draad doorverbinden). Misschien geeft dat opheldering. 

Groetjes Jurgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi Jurgen,

De plaatsing van de thermostaat kan verschillen per merk en model. Maar over het algemeen vind je deze achter de draaiknop voor de temperatuurinstelling. Of achter de display als de vriezer hierover beschikt.

Vaak kun je het paneel loshalen en dan kom je bij de thermostaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doorverbinden heeft helaas geen verbetering getoond. Temperatuur loopt op tot -28 in superfrost, maar als superfrost uit gaat zakt hij weer.
Overigens wanneer superfrost aan staat geeft hij wel -28 aan echter wanneer je de vriezer dan uit zet en dan weer aan staat er op het display -10 (of iets daar in de buurt).
Enig idee wat er kan zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste twee dagen heeft de vriezer constant op -2°C gestaan, gelukkig heb ik de inhoud elders kunnen opslaan.
Door het warmere weer (en de warmere garage) kon de vriezer niet meer kouder worden.
Zou dit een gebrek aan koudemiddel kunnen zijn?
Ik heb nog geen tijd gehad een expert langs te laten komen, zal dit nog nut hebben?

Groetjes Jurgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad een tekort aan koelmiddel, of een verstopping in het koelsysteem (waardoor niet genoeg koelmiddel kan worden rondgepompt). Je kunt zelf nog even proberen een eventuele verstopping te verhelpen door de vriezer uit te zetten en helemaal te laten ontdooien. Vervolgens goed schoonmaken en een nachtje uit laten staan.

Mocht dit niet helpen, dan is de kans groot dat er te weinig koelmiddel in de vriezer zit. Dit is in de meeste gevallen niet te herstellen. En anders is dit een hele dure reparatie, waardoor het aanschaffen van een nieuwe vriezer een betere keus is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Marvin,

Ik heb de vriezer meer dan 48 uur uit geschakeld gehad en helemaal schoon gemaakt.
Vannacht een nieuwe poging gedaan en hem opnieuw aangezet, met als resultaat -3°C. Kouder wil de vriezer blijkbaar niet. Het is dus geen eenvoudig/goedkoop klusje om het koudemiddel bij te vullen? In dat geval zouden we nog een goede tweede vriezer kunnen hebben.

PS. Wij hebben begin zondag een nieuwe vriezer gekocht, dus onze nieuwe levensmiddelen kunnen weer lekker diepgevroren worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Waarschijnlijk is er teveel ijsvorming ontstaan doordat er warmere lucht van buiten in de vriezer is gekomen. Even helemaal laten ontdooien en goed schoonmaken is de eerste doe-het-zelf oplossing.

Dagje uit laten staan en de volgende dag weer inschakelen en kijken of de vriezer weer goed op temperatuur komt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Goedemiddag,
Ik heb van mijn moeder een Liebherr "No Frost" gekregen, deze is ongeveer 7 jaar oud, druktoetsen voor de temperatuurinstelling, en na vervoer naar mijn woning en een half jaar niet aan geweest te zijn, omdat ik een grote koelkast/vriescombinatie heb, gisteren opgestart en toen ging gelijk alarmlicht- en signaal aan.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...
  • 2 maanden later...
BETREFT diepvrieskast Liebher GNP4156 20/001 NOFROST
A) de circulatieventilator werkt niet!
B)Deze ventilator(12 volt) is niet defekt.
C)Het koelsysteem is in orde (ben zelf koeltechnieker)
D)de verdampervoeler is vervangen met een voeler pas aangekocht bij Fixpart.
Geraak onmogelijk aan een electrisch plan!
Het toestel is +- 8 jaar (in heel goede toestand)
Met dank,
Staf



Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ook wij hebben een Liebherr premium (GN 2153) no frost met het inmiddels ?wereldberoemde? probleem met het piepende alarm. Dit speelt ongeveer al zo?n 2 jaar en manifesteert zich ?zomaar? uit het niets. Langdurig ontdooien lost het soms voor langere tijd op, maar hebben ook ervaren dat het na het ontdooien na 2 dagen weer gebeurt. Om echt ziek van te worden. Wij drukken nu zo?n keer of 4 per week de toets in om van het gepiep af te zijn. De temperatuur blijft netjes stabiel op zo?n -21 graden. Er is ook geen ijsvorming. Liebherr ?kent? bij de manuals ook geen GN 2153. Bizar want deze is bij een gerenommeerd bedrijf in NL aangeschaft. Diepvries is geen jonkie meer maar functioneert, los van het piepen 109%.Hij piept overigens al jaaaaaaren. Uiteraard is dit buiten de garantie begonnen.
Waar kan ik die sensor vinden?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in




×
×
  • Nieuwe aanmaken...