Ga naar inhoud

geen ijsklontjes


soerin

Aanbevolen berichten

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn GE koelkast. Ontdooien heeft niet geholpen.
Alles doet het behalve de icemaker.
De koelkast is pas 5 jaar oud en ik vind het zonde om het te vervangen. Ben op zoek naar een goede reparateur.
Ramon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...
Ik heb sinds vorig week hetzelfde probleem met zelfde type ijskast.
Afgelopen weekend laten ontdooien, maar heeft hellaas niet geholpen nogsteeds alleen water geen ijs.

Arno kan je misschien uitleggen waar de reset knop is en wat je bedoelt met kappen

Iemand nog andere suggesties
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Het kan ook het inlaatventiel zijn. Voor ijsblokjes en water worden 2 verschillende inlaatventielen gebruikt. Deze zitten meestal direct aan de watertoevoerslang.
Laat anders toch een betrouwbare monteur komen. Ze bestaan echt. Vraag eens rond in je omgeving.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
  • 1 jaar later...
  • 9 maanden later...
  • 1 jaar later...
Misschien zit er wat ijsvorming rondom de ice-dispenser / ijsmaakautomaat in de koelkast. Als hier het een en ander bevroren is maakt hij geen ijs meer aan en geeft hij geen water.

Een mogelijke oplossing is om de koelkast even helemaal te ontdooien (uit te zetten) en goed schoon te maken. Controleer ook even de ice dispenser en laat de koelkast een nachtje uit staan. Vervolgens de volgende ochtend weer inschakelen en even de tijd geven om op de juiste temperatuur te komen.

Dan kan je in de middag weer testen of de koelkast nu wel ijs en water geeft!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
  • 9 maanden later...
Goedemorgen Peter,

Vaak wordt dit veroorzaakt door een bevroren leiding bij de waterdispenser. Hierdoor komt er geen water meer uit het tapje. Het eerste wat je zelf kunt proberen is de koelkast even helemaal uitschakelen en laten ontdooien. Vervolgens een goede schoonmaakbeurt geven en de volgende ochtend weer inschakelen. 9 van de 10 keer verhelpt dit het probleem
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...