Maarten Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2010 Onze Amerikaanse koelkast vriest in het onderste vak, daar boven is de temperatuur wel (redelijk) goed. Het is een Samsung RSH1JTPE. Enig idee wat er aan de hand is en hoe dit kan worden verholpen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ernst Geplaatst: 28 november 2010 Delen Geplaatst: 28 november 2010 Waarschijnlijk is de ventilator vastgevroren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maarten Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 Waar zit de ventilator? En wat kan ik er aan doen om die weer te ontdooien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsklontje Geplaatst: 30 november 2010 Delen Geplaatst: 30 november 2010 Gewoon de stekker er een paar uur uit en de deur van de last open laten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ernst Geplaatst: 30 november 2010 Delen Geplaatst: 30 november 2010 Ik heb er geen tekening van, maar volgens mij zit deze rechtsonderin achter een paneel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maarten Geplaatst: 1 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2010 Dank voor de reacties. Ik heb gisteravond de stekker er uit gehaald en de deur opengezet. Inmiddels vriest het niet meer onderin de koelkast en doet ook de koudwaterdispenser het weer. Nieuw probleem: de koelkast wil nu niet meer goed koelen, inmiddels is de temperatuur gestegen tot 10 graden. Het vriesgedeelte doet het overigens nog wel steeds goed. Iemand enig idee wat daar aan te doen is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ernst Geplaatst: 1 december 2010 Delen Geplaatst: 1 december 2010 Ga toch op zoek naar de ventilator. In de meeste gevallen gebruiken ze de koude uit de vriezer om de koeling te koelen. Dit gebeurt dmv een ventilator Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maarten Geplaatst: 2 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2010 Wat moet ik dan doen met de ventilator als ik die vind? Als ik het goed begrijp bevriest de ventilator, maar hoe komt dat dan? De waterdispenser doet het inmiddels weer niet, het onderste vak wordt weer te koud, maar de display geeft juist een hoge temperatuur aan (13 graden). Ik heb nog een keer de stekker er uitgetrokken en de deur open gelaten, maar krijg indruk dat dit maar tijdelijk effect heeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ernst Geplaatst: 2 december 2010 Delen Geplaatst: 2 december 2010 Als hij een te hoge temperatuur aan geeft lijkt het me een probleem met een voeler. Er is een serie van Samsung een probleem met de ventilator heeft. Dit is een fabrieksfout. Helaas doen ze daar hier in Nederland niets aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maarten Geplaatst: 6 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2010 Ik heb zaterdag een koelkast thermometer gehaald om de temperatuur te checken. - De onderste twee bakken waren -7 graden. - de bak daarboven (cool select zone) die ingesteld staat op 5 graden, gaf zelf aan 4 graden, maar was 0 graden. - de plaat daarboven was 5 graden - de plaat daarboven was 7 graden - de plaat daarboven was 9 graden - de plaat daarboven was 11 graden Volgens de display aan de voorkant zou de temperatuur in de koelkast 9 graden moeten zijn. Mijn conclusie uit bovenstaande is: 1) dat de voeler wel gewoon werkt, maar zich ergens in de bovenste helft van de koelkast bevind. en 2) dat de ventilator nog steeds bevroren heeft of een ander mankement vertoont. Kan ik iets doen aan de ventilator of moet die vervangen worden, denk je? Mvg, Maarten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ernst Geplaatst: 6 december 2010 Delen Geplaatst: 6 december 2010 Wat ik ervan weet is dat vervangen alleen geen zin heeft, omdat na verloop van tijd hetzelfde weer optreedt. Neem eens kontakt op met Samsung. Misschien dat zij weten of dit een kast uit de beruchte serie is. Het kan zijn dat ze doen of hun neus bloedt of dit is idd een andere serie..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maarten Geplaatst: 13 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2010 Inmiddels een week verder - nog niets opgeschoten. Ik heb Samsung gebeld en die gaven aan dat ik de rubbers van de koelkast moest checken en of de luchtgaten achterin voldoende vrij waren. Anders de stroom er een tijdje afhalen. Dat laatste had ik al op jullie advies gedaan, de andere 2 zijn volgens mij gewoon in orde. Daarna een mail gestuurd aan Samsung met uitleg over het probleem, reactie was dat ik maar met het contact centrum moest bellen om een monteur langs te laten komen. Die heb ik gebeld, maar die zei dat ik eerst de reset knop, achter de ijsblokjes maker moest indrukken, dan zou de koelkast weer terug naar normaal gaan. Dat heb ik geprobeerd, echter ik kan geen reset knop vinden op de aangegeven plek en ook niet in de handleiding. Daar heb ik vandaag maar weer een mail over gestuurd. Of weet hier iemand of er een reset knop is en zo ja, waar ik die dan kan vinden? Dank. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsklontje Geplaatst: 15 december 2010 Delen Geplaatst: 15 december 2010 Lijkt me toch een probleem met de thermostaat of de voeler, bel de fabrikant hierover, misschien hebt u nog garantie of coulance. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
khalid Geplaatst: 15 december 2010 Delen Geplaatst: 15 december 2010 eerst het ijsbakje weg halen, het reset knopje zit onderaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maarten Geplaatst: 18 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2010 Ik heb de ijsmaakemmer er uit gehaald. Daar achter zit de ijsblokjesbak. Bedoel je dat ik die ijsblokjesbak er ook uit moet halen om bij de reset knop te komen? Hoe moet ik dat dan doen? Ik heb geprobeerd er aan te trekken en te draaien, maar kreeg hem niet los. Ik ben bang dat als ik harder er aan trek ik iets kapot maak, of valt dat risico wel mee? In de gebruiksaanwijzing staat hier ook niets over. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsklontje Geplaatst: 21 december 2010 Delen Geplaatst: 21 december 2010 Bel of mail even met de importeur, die weten het wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maarten Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2010 Dank voor alle reacties. Ik heb wederom met Samsung gebeld en deze keer hebben ze mij doorgezet naar I-care die voor hun reparaties verricht. Met hun heb ik een afspraak gemaakt, zij denken dat het probleem wellicht door de print plaat wordt veroorzaakt. Aangezien de koelkast 2,5 jaar oud is, valt hij buiten de garantie, maar heeft Samsung wel een coulance regeling dat de reparatie niet meer dan 180,- mag kosten. Ik hoop dat het daar ruim onder blijft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsklontje Geplaatst: 4 januari 2011 Delen Geplaatst: 4 januari 2011 Dat hoop ik ook voor u. Ik vind het nogal dure dingen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maarten Geplaatst: 4 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2011 Gisteren is een monteur van E-care geweest en het blijkt toch de ventilator te zijn. Hij gaf aan dat de achterwand vervangen moet worden en daar zit de ventilator in. Deze heeft hij besteld en wordt dus binnenkort vervangen. Weet iemand overigens wat de coulance regeling van Samsung precies inhoud? Ik heb het hun per mail gevraagd, maar nog geen reactie ontvangen. Wil checken of E-care mij het juiste heeft verteld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsklontje Geplaatst: 5 januari 2011 Delen Geplaatst: 5 januari 2011 Nee, geen idee wat die inhoudt. Stat dat niet op het garantiebewijs ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maarten Geplaatst: 15 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2011 Gisteren is de ventilator vervangen - de koelkast werkt eindelijk weer zoals het hoort. Wat de coulance regeling betreft, die is erg onduidelijk. Volgens E-care zou de reparatie maximaal 160,- mogen kosten, volgens Samsung 204,-. Uiteindelijk kwam de reparatie uit op 157. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ijsklontje Geplaatst: 16 januari 2011 Delen Geplaatst: 16 januari 2011 Dan zit u mooi op de eerste rang Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sietske123 Geplaatst: 31 maart 2015 Delen Geplaatst: 31 maart 2015 mijn amerikaanse koelkast lekt iedere keer water ui het de vriezer . bij de ondereste la ligt iedere keer een laag ijs , en dat lekt er dan uit , wie wat dit kan zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin Geplaatst: 31 maart 2015 Delen Geplaatst: 31 maart 2015 Hoi Sietske, Welk merk en type Amerikaanse koelkast is het? Dan kan ik even verder kijken voor u... Het zou namelijk een probleem met de ventilator kunnen zijn. Als eerst kunt u nog de koelkast even helemaal van het stroom afhalen en een nachtje uit laten staan. Vervolgens goed schoonmaken (dus alle ijsresten weghalen) en dan de volgende dag weer aanzetten. Dit kan vaak een hoop problemen oplossen, zonder dat er iets vervangen hoeft te worden of er een monteur moet komen. Succes! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Detje veldkamp Geplaatst: 29 november 2015 Delen Geplaatst: 29 november 2015 Onze koelkast vriest ook onderin en maakt lawaai ook als we de stekker in het stopcontact steken springt de hoofdschakelaar terwijl hij er al drie jaar op aangesloten zit het gaat om een americaanse Samsung koelkast wie heeft er een oplossing Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.