Ga naar inhoud

Amerikaanse koelkast bevriest onderin


Maarten

Aanbevolen berichten

Dank voor de reacties.
Ik heb gisteravond de stekker er uit gehaald en de deur opengezet. Inmiddels vriest het niet meer onderin de koelkast en doet ook de koudwaterdispenser het weer.

Nieuw probleem: de koelkast wil nu niet meer goed koelen, inmiddels is de temperatuur gestegen tot 10 graden.
Het vriesgedeelte doet het overigens nog wel steeds goed.

Iemand enig idee wat daar aan te doen is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet ik dan doen met de ventilator als ik die vind?
Als ik het goed begrijp bevriest de ventilator, maar hoe komt dat dan?

De waterdispenser doet het inmiddels weer niet, het onderste vak wordt weer te koud, maar de display geeft juist een hoge temperatuur aan (13 graden).
Ik heb nog een keer de stekker er uitgetrokken en de deur open gelaten, maar krijg indruk dat dit maar tijdelijk effect heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zaterdag een koelkast thermometer gehaald om de temperatuur te checken.
- De onderste twee bakken waren -7 graden.
- de bak daarboven (cool select zone) die ingesteld staat op 5 graden, gaf zelf aan 4 graden, maar was 0 graden.
- de plaat daarboven was 5 graden
- de plaat daarboven was 7 graden
- de plaat daarboven was 9 graden
- de plaat daarboven was 11 graden

Volgens de display aan de voorkant zou de temperatuur in de koelkast 9 graden moeten zijn.

Mijn conclusie uit bovenstaande is:
1) dat de voeler wel gewoon werkt, maar zich ergens in de bovenste helft van de koelkast bevind.
en
2) dat de ventilator nog steeds bevroren heeft of een ander mankement vertoont.

Kan ik iets doen aan de ventilator of moet die vervangen worden, denk je?

Mvg, Maarten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ervan weet is dat vervangen alleen geen zin heeft, omdat na verloop van tijd hetzelfde weer optreedt.
Neem eens kontakt op met Samsung. Misschien dat zij weten of dit een kast uit de beruchte serie is.
Het kan zijn dat ze doen of hun neus bloedt of dit is idd een andere serie.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels een week verder - nog niets opgeschoten.
Ik heb Samsung gebeld en die gaven aan dat ik de rubbers van de koelkast moest checken en of de luchtgaten achterin voldoende vrij waren. Anders de stroom er een tijdje afhalen. Dat laatste had ik al op jullie advies gedaan, de andere 2 zijn volgens mij gewoon in orde.
Daarna een mail gestuurd aan Samsung met uitleg over het probleem, reactie was dat ik maar met het contact centrum moest bellen om een monteur langs te laten komen. Die heb ik gebeld, maar die zei dat ik eerst de reset knop, achter de ijsblokjes maker moest indrukken, dan zou de koelkast weer terug naar normaal gaan. Dat heb ik geprobeerd, echter ik kan geen reset knop vinden op de aangegeven plek en ook niet in de handleiding. Daar heb ik vandaag maar weer een mail over gestuurd.

Of weet hier iemand of er een reset knop is en zo ja, waar ik die dan kan vinden?

Dank.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ijsmaakemmer er uit gehaald. Daar achter zit de ijsblokjesbak. Bedoel je dat ik die ijsblokjesbak er ook uit moet halen om bij de reset knop te komen? Hoe moet ik dat dan doen?
Ik heb geprobeerd er aan te trekken en te draaien, maar kreeg hem niet los. Ik ben bang dat als ik harder er aan trek ik iets kapot maak, of valt dat risico wel mee?
In de gebruiksaanwijzing staat hier ook niets over.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle reacties.

Ik heb wederom met Samsung gebeld en deze keer hebben ze mij doorgezet naar I-care die voor hun reparaties verricht. Met hun heb ik een afspraak gemaakt, zij denken dat het probleem wellicht door de print plaat wordt veroorzaakt.

Aangezien de koelkast 2,5 jaar oud is, valt hij buiten de garantie, maar heeft Samsung wel een coulance regeling dat de reparatie niet meer dan €180,- mag kosten. Ik hoop dat het daar ruim onder blijft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren is een monteur van E-care geweest en het blijkt toch de ventilator te zijn. Hij gaf aan dat de achterwand vervangen moet worden en daar zit de ventilator in.
Deze heeft hij besteld en wordt dus binnenkort vervangen.

Weet iemand overigens wat de coulance regeling van Samsung precies inhoud? Ik heb het hun per mail gevraagd, maar nog geen reactie ontvangen. Wil checken of E-care mij het juiste heeft verteld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gisteren is de ventilator vervangen - de koelkast werkt eindelijk weer zoals het hoort.

Wat de coulance regeling betreft, die is erg onduidelijk. Volgens E-care zou de reparatie maximaal €160,- mogen kosten, volgens Samsung €204,-. Uiteindelijk kwam de reparatie uit op €157.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...
Hoi Sietske,

Welk merk en type Amerikaanse koelkast is het?
Dan kan ik even verder kijken voor u...
Het zou namelijk een probleem met de ventilator kunnen zijn.

Als eerst kunt u nog de koelkast even helemaal van het stroom afhalen en een nachtje uit laten staan. Vervolgens goed schoonmaken (dus alle ijsresten weghalen) en dan de volgende dag weer aanzetten.
Dit kan vaak een hoop problemen oplossen, zonder dat er iets vervangen hoeft te worden of er een monteur moet komen.

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...